Sorozatos felfutás – interjú Kolosi Péterrel

A fikciós sorozatok gyártása drága és nagy kockázatot jelentenek, de ha sikeresek, akkor sokkal hosszabban használhatók – tudtuk meg Kolosi Pétertől, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettesétől és programigazgatójától. A szakember elmondta, hogy a Drága örökösöknél mennyire követik az eredeti verziót, kérdeztük A mi kis falunk és A Tanár következő évadáról és beszélt arról is, hogy az Alvilág című sorozattal mi lehet a probléma.

– Az idén bemutatott saját gyártású sorozataitok közül meglehetősen jó nézettségi eredményeket szállít a Drága örökösök. Miért döntöttetek a január elsejei indulás mellett?

– Igen, a Drága örökösök kiválóan teljesít és komoly része van a tavaszi sikereinkben. Az elsejei kezdés logikus lépés volt, hiszen tudtuk, hogy év elején mindenképpen el akarjuk indítani a sorozatot, az év első napján pedig sokan ülnek a tévékészülékek előtt. Tudtuk, hogy ezen a napon a sorozat el tudja érni azokat, akik utána potenciálisan a rendszeres nézőivé válhatnak.

– Meddig húzható el a Drága örökösök befejezése?

– Bőven vannak még tartalékok ebben a sorozatban, különösen, hogy az eredeti változattól nagyon eltértünk. Az alapötletet ugyanis egy horvát sorozat adta, amiből készült később egy bolgár verzió is. A Drága örökösök csak az első tíz epizódot illetően volt hasonló a horvátországihoz sorozathoz, de jelenleg ez már egy egyedi sorozatnak tekinthető.

– Mi lehet az oka annak, hogy nálunk a fikciós sorozatoknál a faluban játszódó vígjáték-tematika ennyire bejön a nézőknek?

– A Drága örökösöket azért én nem nevezném kifejezett vígjátéknak, bár van benne humor, de ez azért tartalmilag közelebb áll egy telenovellához. Egyébként pedig a sikert az magyarázhatja, hogy a nézők relevánsnak érezhetik a saját életükhöz viszonyítva. Sokszor olyan történeteket láthatnak, ami bárkivel megeshet.

– A mi kis falunkból már berendelted az újabb évadot, vagy megvárod még néhány rész nézettségét a tavaszi szezonból?

– Szerintem nem kérdés, hogy A mi kis falunk nagyon jó nézettséget fog hozni az egész szezonban. Az első két epizód a közel 30 százalékos közönségarányával 18–49-ben idén a legsikeresebb televíziós tartalom.

– Tehát lesz következő évad?

– Semmi okunk nincs arra, hogy befejezzük A mi kis falunkat.

– A Tanár legutóbbi évadával mennyire vagy elégedett?

– Teljes mértékben, hiszen ugyanazt hozta nézőszámban, mint a tavalyi első évad.

– Lesz belőle harmadik évad?

– Általánosságban elmondható, hogy ami sikeres, abból készül új évad. Ebből szerintem ki lehet találni, hogy milyen terveink vannak A Tanárral. A neten még aláírásgyűjtés is indult, hogy legyen folytatása… Igen, lesz következő évada, a Nagy Ervin főszereplésével készülő sorozat visszatér majd a képernyőre.

– Az elmúlt években bemutatott saját sorozataitok közül egyelőre az Alvilág teljesít a legrosszabbul. Ennél látod már, hogy mi lehet a probléma?

– Amióta készítünk ilyen tartalmakat, azóta mondom, hogy nem fog mindig minden egyes sorozat jó nézettséget hozni. Már csak azért sem, mert nagyon figyelünk arra, hogy ne mindig ugyanolyan jellegű tartalmakat mutassunk be. Azt is kell ugyanis próbálgatnunk – hiszen a dráma egy új dolog Magyarországon –, hogy milyen a nézők ízlése ebben a műfajban. Azt gondolom, hogy az Alvilág egy nagyon jól elkészített sorozat, bár az igaz, hogy a nézettsége nem éri el azt a szintet, amit mi elvárnánk tőle. Szerintem ennek elsősorban a műfaj az oka, és ezalatt nem a krimire, hanem kifejezetten erre a „dark crime” stílusra gondolok. Most az derült ki, hogy ez iránt a magyar nézők nem annyira nyitottak.

– A saját gyártású sorozatok terén idén még várhatók újdonságok?

– Igen, a következő időszakban több is. Arról viszont még korai lenne beszélni, hogy ezek milyenek lesznek.

– Mennyire számít drágának a fikciós műfaj?

– A fikció alapvetően egy költséges vállalkozás, de a felhasználhatósága szempontjából sokkal hálásabb tartalom, mint mondjuk egy heti event műsor. Sokkal hoszszabb az utóélete, többször lehet újra felhasználni, mint egy más jellegű produkciót. Emiatt pedig a költségei mégsem olyan magasak, mint amilyennek elsőre látszanak. Tehát legyártani nagyon drága és nagy kockázatot jelent, viszont ha sikeres, akkor sokszor és hosszabban használható.

– A többi műsortípusnál nincs átjárás az RTL és a TV2 beszállítói között, de a fikciós sorozatok egyelőre kivételt jelentenek. Ez így is marad, vagy előbb-utóbb mindkét nagy szereplőnek lesz egy saját „fikciós gyártója”?

– Mi az RTL-nél sok gyártóval dolgozunk, ami minden műsortípusra igaz. Ez a kérdés nem rajtunk múlik, mi nem kérünk a gyártóktól teljes exkluzivitást. Ráadásul sok olyan koncepció van, ami nem a gyártótól, hanem az RTL-től származik.

Heszler Róbert

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

  • Megosztom