Sok százmilliárdos biznisz nyomában a BrandMania

Folyamatosan erősödik a saját vagy kereskedelmi márkás termékek piaca Magyarországon, tavaly az ilyen élelmiszerek forgalma 500 milliárd forintos, a vegyi áruké pedig 80 milliárdos volt, ráadásul úgy tűnik, hogy a bővülés nem áll meg. A BrandMania stábja ezúttal annak járt utána, hogy mennyire fontosak a nagy kiskereskedelmi láncoknak a sajátmárkás termékek és milyen trendek várhatók ebben a szegmensben.

Míg régebben kicsit cikinek számított, ha a hipermarketben valaki csupa sajátmárkás termékekkel rakta tele a kosarát, addig az elmúlt években nagy változások történtek. A Nielsen legfrissebb kutatása alapján a válaszadók 41 százaléka úgy vélekedik, hogy a sajátmárkás termékek minőség tekintetében már nem maradnak el a gyártói márkáktól.

Kurucz Péter, Nielsen: A Nielsen Shopper Trends kutatás alapján az 1. szempont, hogy a sajátmárkás termék minőségben eléri már a gyártói márkákat. A 2. szempont az ár-érték arány, a 3. hogy olcsók, a 4. pedig hogy a minőségük folyamatosan javul – mondta el Kurucz Péter, a Nielsen Piackutató Kft. kereskedelmi kapcsolatok igazgatója. A verseny pedig tovább éleződik, a sajátmárkás termékek részaránya folyamatosan nő, Magyarországon az átlag 29 százalék, az EU-ban 31 százalék.

A SPAR-nál például forgalmi részarányuk 25 százalék, tavaly 6 százalékot nőtt az értékesítésük – jelezte a BrandManiának Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője. Hozzátette, hogy az uniós és a magyar lakosság egyaránt elfogadta a sajátmárkás termékeket és megtanulta, hogy mögöttük népszerű termékek gyártói állnak, amelyekben megbízhatnak. Jelenleg 2700 termék van belistázva az üzletláncnál és ez évről-évre 100-120 termékkel bővül.

Még nagyobb a hangsúly a sajátmárkás termékeken a Decathlonnál, ahol a tavalyi forgalom 85 százalékát ezek adták, egymilliónál is többet értékesítettek belőlük. A Tesco-nál úgy látják, hogy az ár még mindig kulcstényező a magyar fogyasztóknál, de egyre többen nézik a minőséget is. A dm-nél pedig azt tapasztalták, hogy van olyan kategória, ahol a sajátmárkás termékeik forgalma jóval meghaladja a gyártói márkákét.

A BrandMania legújabb adásában megszólal Herczeg Lilla, a Decathlon vállalati kommunikációs vezetője, Kanyó Roland a dm Kft. marketing és PR-menedzsere, Czinder Orsolya, a Modell & Hobby marketing vezetője és Varga Eszter, a Varga Eszter, a TESCO-Global Áruházak külső kommunikációs menedzsere is.

A BrandMania adásának ismétlését megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon vagy vasárnap délelőtt az RTL II-n.

  • Megosztom