Sir Martinnel fociról és botrányról

Budapesten a BrainBarban találkoztunk Sir Martin Sorrellel, a világ egyik legbefolyásosabb kommunikációs szakemberével, a WPP holding vezetőjével. Ezúttal nem a reklámpiacról és a hazai ügynökségek esélyeiről faggattuk, hanem a fociról. Annyit előlegben, hogy ezen a pályán is nagyon otthon van.

 

– Azt sokan tudják önről, hogy mindenkinél jobban ismeri a reklámpiacot. Na de mi a helyzet a focival, melyik a kedvenc csapata?

– Tottenham Hotspur-drukker vagyok, de korábban más csapatoknak is szurkoltam. Gyerekkoromban a Bolton Wanderers volt a kedvencem, amelynek az egyik emlékezetes meccse az 1953-as kupadöntő. A csapatnak volt egy csodálatos csatára, Nat Lofthouse, Bécs oroszlánja, aki azért kapta ezt a becenevet, mert 1952-ben lőtt egy csodálatos gólt az osztrákoknak. Az ő vezérletével már 3:1-re vezettünk, ám a Blackpool Matthews mesterhármasával 4:3-ra megfordította a meccset, és megnyerte az FA-kupát. Nem véletlen, hogy ezt a meccset azóta is Matthews döntőjének nevezik.

– Ha Tottenham-szurkoló, akkor az Arsenalt ne is említsem, ugye? Most egy olyannal áll szemben, aki nekik drukkol.

– Divatdrukkereknek való.

– Thank you Sir Martin! Na, de mit vár az idei Eb-n az angoloktól?

– Azt szeretném, ha végre Anglia csinálna már valamit.

– Ki nyeri az Eb-t?

– Nem szívesen mondom ezt, de a németek, a spanyolok, talán az olaszok.

– Mi a helyzet a magyarokkal, megnyerhetik?

– Akár …. (Nagy nevetés.)

– Biztos vagyok benne, hogy ott lesz az idei Cannes Lions reklámfesztiválon, ami egy időben van az Eb-vel. Elugrik majd egy-két meccsre?

– Meghívtak a török–horvátra, valószínűleg el is megyek, de ez az egyetlen, ami összejön szerintem.

– Mi lesz így az angolokkal?

– Valószínűleg dolgoznom kell, elég sokat. Amúgy pedig igaziból meg sem hívtak. Még.

– Mi gondol a futball jelenlegi helyzetéről? A FIFA-nál óriási korrupciós botrányok voltak tavaly. Rendeződhet a helyzet?

– Épp most találkoztam Gianni Infantinóval, a FIFA jelenlegi elnökével Zürichben. Nagyon sok a dolguk, rendezni kell a sorokat. A szponzorokat meg kell nyugtatni és meg kell győzni, hogy a kialakult helyzetet nagyon komolyan veszik és képesek megoldani, mert tényleg égett a ház. De azt hiszem, Infantinónak nagy esélye van, hogy megvalósítsa azokat a változtatásokat, amelyeket nem lehet tovább halogatni, mert a FIFA szponzorai, akiken nagyon sok múlik, ezt látni szeretnék, ráadásul mielőbb. De nemcsak a szponzorok, hanem a rajongók miatt is fontos mindez, hiszen ők ugyancsak csalódottak, ők is azt szeretnék, ha a FIFA hatékony lenne. Tudja, mindenki követ el hibákat, de most tényleg arra van a legnagyobb szükség, hogy a labdarúgás első számú szervezete jól működjön. Infantinónak nagy esélye van arra, hogy a szponzoroknak, a befektetőknek és a szurkolóknak is megmutassa, hogy a FIFA jó irányba változik.

 

Arról, hogy mit mondott Sir Martin Sorrell tavaly a magyar reklámpiac átalakulásáról itt olvashat bővebben.

 

Simon Krisztián

  • Megosztom