Síneken gördülő Mercedesek

Megkezdték a kecskeméti Mercedes-Benz gyárhoz vezető közel egy kilométeres vágány létrehozását, a sínpárt a MÁVGÉP Kft. épít meg.

Vasúton érkezik majd az alkatrész a Mercedes gyárba, és az autók jelentős része is gördülő országúton hagyja el a telepet. A jelenleg induló projekt célja annak a 906,07 m hosszú összekötővágánynak a megépítése, amely kapcsolatot biztosít a Cegléd–Szeged vasútvonal és a Mercedes gyár belső vasúthálózata között. A fejlesztés az alkatrészek és a kész autók környezetbarát szállítását teszi lehetővé.

 

A Daimler AG 2008-as döntésében, – amely alapján Kecskemétre telepítette összeszerelő üzemét -, szerepet játszott a jó kapcsolódási lehetőség a Cegléd–Szeged vasútvonalhoz. Eredményes egyeztetések során alakult ki az a koncepció, amely lehetővé teszi irányvonatok közlekedtetését a gyárba. Az összekötő vágány kivitelezését a MÁV Zrt. 100%-os leányvállalata, a MÁVGÉP Kft. végzi, a térségben végrehajtandó összes vasúti fejlesztést a MÁVTI Kft. tervezte.

 

A projekt során többrétű fejlesztés történik a gyár környezetében, illetve a közeli Kecskemét állomáson. Új „Mercedes elágazás” nevű vasúti szolgálati hely létesül, melynek működtetése a mintegy 7 km-re lévő Kecskemét állomásról fog történni. Az elkészült létesítmény közforgalmú vasútként a Magyar Állam tulajdonába kerül, kezelője várhatóan a Magyar Államvasutak Zrt. lesz.

 

A gyár kiszolgálása érdekében Kecskemét állomáson is történnek fejlesztések. Az első ütemben a gyárba érkező, illetve onnan induló irányvonatok kezelése oldódik meg, átépül két tehervonati vonatfogadó vágány. A jelenleg egyvágányú vasút kapacitásának növelését szolgálja az állomás szegedi végének fejlesztése, sor kerül a mára már teljesen elavult, D55 rendszerű állomási biztosítóberendezés cseréjére is. Erre a MÁV Zrt. KözOP forrást kíván megpályázni. A fejlesztések ősszel befejeződnek, és megkezdődik a próbaüzem.

  • Megosztom