Sebességbe kapcsolt az amerikai reklámpiac

Több mint 63 milliárd dollárt költöttek az amerikai vállalatok reklámra az év első hat hónapjában a tavalyi év hasonló időszakához képest, derül ki a Kantar Media jelentéséből. Így 5,7 százalékkal sikerült felülmúlni 2009 első féléves eredményét.

A fellendülésben oroszlánrész jutott a televíziónak, e szegmensnél 10 százalékkal költöttek többet a hirdetők, mint egy évvel korábban. A rádiós hirdetések értéke 6,3 százalékkal volt magasabb az előző évinél, míg internet alapú reklámokra 5,3 százalékkal áldoztak többet a cégek. A nyomtatott lappiacon a helyi lapoknál 4,6 százalékos visszaesést mértek, de az országos lapok (7,1 százalékos emelkedés) és a spanyol nyelvű termékek(2,8 százalékos emelkedés) javítottak a mutatókon. A magazin szegmensnél enyhén emelkedtek (1,6 százalék) a reklámköltések.

Az USA tíz legnagyobb reklámköltője mintegy 11,5 százalékkal költött többet hirdetésre, mint egy évvel korábban, az összeg meghaladta a 8 milliárd dollárt. A dobogó első három helyezettje a Procter&Gamble, az AT&T és a General Motors volt. A GM-nél több mint 45 százalékkal több pénzt fordítottak marketingre, mint 2009 első félévében.

A reklámköltések szegmensenkénti bontása alapján az autóipar állt az élen, az ilyen típusú reklámokra 23 százalékkal többet használtak fel, de jól teljesített a pénzügyi szektor is 11,3 százalékkal.

  • Megosztom