RTL, TV2: új csatornák, nagy remények

A Marketing&Media magazinnak nyilatkozva az új csatornákról és a jövő évi lehetőségekről is beszélt az RTL Klub és a TV2 vezetője. Dirk Gerkens elmondása szerint több milliárd forintos beruházást jelent az RTL II, Simon Zsolt pedig arról beszélt, hogy a Super TV2-vel cégcsoportszinten kívánják erősíteni piaci pozíciójukat.

„Sajnos a piac szűkülésének következtében a profitunk és az árbevételünk csökken 2012-ben. A visszaesést egyebek mellett az indokolja, hogy nem vágtuk meg a műsorokra szánt büdzsét a piaci pozíciónk megtartása érdekében, illetve az analóg sugárzás kitolódása is váratlan kiadásokkal járt” – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a nemrég felvásárolt kábelcsatorna-portfólió a várakozásaikon felül teljesít, így ez üzletileg kompenzációt jelent. „Ráadásul ennek köszönhetően nem függünk már annyira a hirdetői piactól – ez egyébként az egyik fő célunk” – mondta el Dirk Gerkens.

 

„Az idén a tévés reklámpiac minden idők legnagyobb csökkenését szenvedi el. Éves szinten 20 százalék feletti visszaesésre számítunk, annak ellenére, hogy az őszi szezonban sok hirdető szabadít fel tartalékokat. A piacszűkülés a különadókkal sújtott kategóriák csökkenésének, valamint a kis és közepes hirdetők eltűnésének tulajdonítható” – mondta el a Marketing&Media magazinnak adott interjúban Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója. A cégvezető közlése szerint a TV2 csoport a nehéz piaci körülmények ellenére is 10 százalékkal növelte piaci részesedését, miután egyre több hirdető kezdte egyszerre mindkét nagy csatornát használni. „Ez most egy „golden moment” a televíziós hirdetési piacon, hogy a hirdetők visszatérjenek a duómixhez, hiszen a két nagy kereskedelmi csatorna között 30 százalék feletti az árkülönbség, míg nézettség terén szinte összeér a kettő. Ugyanakkor ez sem elég a forgalom szinten tartásához” – tette hozzá Simon Zsolt.

 

Jól látszik, hogy mindkét médiacégnél komoly reményeket fűznek az ősszel induló új csatornákhoz. Dirk Gerkens az október elsején induló RTLII kapcsán elmondta, hogy több milliárd forintos beruházást jelent. „A programstruktúrában nagy szerepet kapnak a helyi gyártású produkciók, amelyek előállítása nem feltétlenül olcsó. Azt gondolom, hogy egy ilyen kiélezett kábelpiaci versenyben, ahol több mint száz csatorna verseng a nézőkért, csak minőségi, helyi tartalmak tudnak igazán jó nézettséget hozni” – nyilatkozta az RTL Klub vezérigazgatója.

 

„A novemberben induló Super TV2-vel cégcsoportszinten kívánjuk erősíteni piaci pozíciónkat. Húsz százalék feletti nézői részesedéssel tervezünk, amelyben komoly szerepet szánunk a Super TV2-nek, ami terveink szerint az analóg kikapcsolást követően a harmadik-negyedik legnagyobb kereskedelmi csatorna közé nő fel” – ismertette a terveket Simon Zsolt.

 

A TV2 vezetője egyébként jövőre már jelentős piacbővülést prognosztizál a televíziós szegmensben, amely akár 8-10 százalékos is lehet. Ebből terveik szerint a TV2 Csoport az ideinél nagyobb részesedést fog majd kiszakítani. Dirk Gerkens véleménye szerint 2013-ban négy év folyamatos visszaesés után a piac várhatóan stabilizálódni fog, de enyhe növekedést is elképzelhetőnek tart a cégvezető. „Nagymértékben függünk a nézőink vásárlóerejétől, és ahogy a gazdaság a talpra állás első jeleit mutatja, az elsők közt kellene lennünk, akik ebből profitálnak. Természetesen a mi sikerünket a hirdetési piac szereplőinek teljesítménye is befolyásolja, elég, ha csak a bankszektor vagy az autóipar gyengébb eredményeire gondolunk” – tette hozz Dirk Gerkens.

 

Arról, hogy mit gondol a két médiacég vezetője a televíziós piacról, hogyan értékelik a digitális átállás késését és milyen terveik vannak a jövőre vonatkozóan a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashat bővebben.

  • Megosztom