Rongálás és lopás miatt panaszkodnak a szállodások

Négy szálláshelyből háromban már legalább egyszer előírást sértett a vendég, ezek közül a leggyakoribb a rongálás volt, ezt követte a szobába, apartmanba becsempészett nem fizető pluszvendég, míg harmadik helyen a lopás szerepel a statisztikák szerint – derül ki a Szállás.hu augusztusban végzett online felmérésből.

A sort a fizetés nélkül távozók folytatják, majd a lezárt helyekre belógók, és gyakran előfordul a konyha, az étterem, illetve a wellnessrészleg zárás utáni látogatása is. Hozzátették, a medencés szállásoknál nemcsak a belógás lehet probléma, e helyek harmadánál fordult már elő, hogy le kellett engedni a medence vizét, mert a vendég ott végezte el a dolgát.

Arról is beszámoltak, hogy a kihágások jellemzően nem igényeltek rendőri intézkedést: nagyjából tíz esetből egy miatt értesítették a rendőrséget. Ilyenkor általában a csendháborítás és az alkohol vagy drog hatása alatt álló személy agresszivitása, viselkedészavara az indíték, de volt már, hogy csalót lepleztek le, akivel szemben aztán eljárás indult.

A turisták számára programot, látnivalót nyújtó helyek kétharmadánál találkoztak már problémás vendéggel. A felmérés szerint a leggyakrabban rongálás, lopás fordult elő, illetve jellemező volt, hogy a vendégek figyelmen kívül hagyták a nyitvatartási időt. Ez utóbbi főként a fürdők számára jelent kihívást, de a múzeumoknál sem ritka a kertbe bemászó éjszakai vendég.

  • Megosztom