Rengeteget költünk a neten

Gyors ütemben nő a globális online kiskereskedelmi forgalom, az eMarketer előrejelzése szerint az idén 23,7 százalékos növekedés várható, 2020-ra pedig már több mint 4000 milliárd dollárt költhetnek el a fogyasztók a neten. Itthon tavaly 17 százalékkal bővült a webes értékesítés, egy friss felmérés szerint azonban egyre bátrabban vásárolnak külföldről is a magyarok.

 

Ebben az évben 1915 milliárd dollárt költhetnek el a neten világszerte a fogyasztók, ami közel negyedével múlja felül az egy évvel korábbit – derül ki az eMarketer prognózisából. A piackutató cég elemzése szerint a fejlődés nem áll meg a következő években sem, aminek köszönhetően gyorsan nő az online csatorna részesedése a kiskereskedelmen belül. A múlt évben 7,8 százalékos volt a részesedése, idén elérheti a 8,7 százalékot, 2020-ra pedig a 14,6 százalékot.

 

Ahogy arról korábban az mmonline.hu is beszámolt, Kína egyértelműen a legnagyobb online kiskereskedelmi piac, a távol-keleti országban idén 899 milliárd dollárt költhetnek el a világhálón, a vizsgált időszak végén, 2020-ban pedig már 2400 milliárd dollárt. Az ország részesedése a teljes globális online kiskereskedelmi forgalomból idén 47 százalék lehet, de 2020-ra ez az arány akár 60 százalékra is nőhet.

 

Bár Magyarországon is gyorsan nő a webes értékesítés, a szektor részesedése még messze elmarad az eMarketer által mért globális adatoktól is. Az eNet elemzése szerint a múlt évben 319 milliárd forintos bevételt értek el a kosaras rendszerben értékesítő hazai webáruházak, ami 17 százalékos növekedést jelentett a 2014-es adathoz képest. Fejlődésre azonban bőven van még lehetőség, ugyanis az internet részesedése a teljes kiskereskedelmi forgalomból csak 4,1 százalék volt a múlt évben.

 

A PayPal és a GfK tegnap közzétett kutatása szerint egyébként a magyar felhasználók bátran vásárolnak külföldi webáruházakban is, a felmérés során megkérdezettek 75 százaléka tett már így. A leggyakrabban Kínából, az Egyesült Királyságból, Németországból, vagy az Egyesült Államokból rendelnek termékeket a magyarok.

  • Megosztom