Rendbontó utasok ellen kampányol a Wizz Air

A Wizz Air csatlakozott az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) „Not on my Flight” kampányához, amelynek célja, hogy visszaszorítsa a rendbontó és erőszakos viselkedését az európai légi járatokon, és ezzel megóvja az utasok jogát a nyugodt és biztonságos repüléshez.

Az Európai Unióban egyre több repülőjáratot zavar meg az utasok rendbontó viselkedése, amelyhez az esetek 70 százalékban szóbeli vagy fizikai agresszió is társul. Bár a légitársaság szigorú szabályainak és jól kiképzett személyzetének köszönhetően a Wizz Air járatain nem változott érdemben a rendbontások száma az elmúlt években, az európai légiközlekedés egészét tekintve 34 százalékkal több ilyen esetet regisztráltak 2018-ban, mint egy évvel korábban.

A teljes utasszámhoz viszonyítva a rendbontók aránya elenyésző, azonban a repülés zavartalanságára és az utastársak nyugalmára gyakorolt hatásuk így is jelentős. A túlzásba vitt alkoholfogyasztás, a mosdóban történő dohányzás, az utaskísérők vagy a többi utas ellen irányuló szóbeli vagy tettleges erőszak, illetve a személyzet utasításainak figyelmen kívül hagyása elvonhatja az utaskísérők figyelmét szokásos feladataiktól, így szükségtelen fennakadáshoz és jelentős késésekhez is vezethet.

Európa egyik vezető diszkont légitársaságaként a Wizz Air számára továbbra is a biztonság a legfontosabb. Ennek egyik bizonyítéka, hogy a vállalat a világ egyik legfiatalabb és legmodernebb légiflottáját üzemelteti, a 112 Airbus A320, A321 illetve A321neo repülőgép átlagéletkora mindössze 4,5 év. Alapelv továbbá, hogy a légitársaság zéró toleranciával kezeli utasai és a több mint 4500 munkatársa ellen irányuló esetleges erőszakot. Professzionális, naprakész kiképzésének és a rendszeres ismétlő tréningeknek köszönhetően a Wizz Air elkötelezett személyzete hatékonyan kezeli a rendbontó utasokat. A szükséges esetekben légitársaságunk a helyi hatóságokkal is szorosan együttműködik ezen a területen.

  • Megosztom