Rekordot döntöttek a nők a TOP 50-ben

Minden eddiginél több, 12 nő szerepel az idei Top 50-ben, a rangsort vezető Vidus Gabriella után Mészáros Kinga, a Central Médiacsoport vezérigazgatója található a második legelőkelőbb helyen. Vidus mellett egy másik rtl-es, Grósz Judit is szerepel a listán, illetve több ügynökségi vezető is bekerült a legbefolyásosabbak közé.

Az eddigi csúcsot a 2012-es esztendő tartotta, a hét évvel ezelőtti összeállításunkba tizenegy nő került be. Közülük akkor is Vidus Gabriella szerepelt a legelőkelőbb, az ötödik helyen, rajta kívül az idén csupán Horváth Magyary Nóra szerepel az összeállításunkban. Hét évvel ezelőtt a női csapatot „erősítette” sorrendben Szalai Annamária, Heal Edina, Vörös Csilla, Somlyai Dóra, Kovács Ildikó, Kázmér Judit, Tóth Orsolya, Fazekas Ildikó és Hajós Katalin. A Top 50-et immár negyedik alkalommal megnyerő Vidus Gabriella a tagja annak az illusztris társaságnak, amelynek tagjai: Kolosi Péter, Bayer József, Somlói Zsolt, Málnay B. Levente, Jonathan Cooper. Ők azok, akik elmondhatják magukról, hogy eddig mindegyik összeállításunkban szerepeltek. Az RTL Magyarország a legutóbbi elérhető cégbeszámoló szerint 2017-ben 34 milliárd forint nettó árbevételt ért el, ami hatmilliárddal több az azt megelőző évi adathoz képest. Ezzel Vidus Gabriella nem csupán a nézettség, hanem a pénzügyi adatok terén is az egyik legnagyobb médiavállalatot irányítja.

Mészáros Kinga a tavalyi 32. helyét az idén a 14.-re cserélte, ezzel ő lett a második legbefolyásosabb médiás a hölgyek között. Az általa vezetett Central kiadványai havonta együttesen több mint 6,7 millió olvasót érnek el, és olyan, kiemelt termékek tartoznak hozzájuk, mint a Nők Lapja, a Startlap vagy a 24.hu. Az OMG Hungary ügyvezető igazgatója, Szabó Edina ugyancsak nagy ugrást tett, hiszen a tavalyi 33. pozícióból a 16. helyre lépett. Mindez annak is köszönhető, hogy 2018-ban nevezték ki az OMG Hungary ügyvezető igazgatójává, a teljes OMG csoport pedig több díjat is bezsebelhetett a hazai reklámversenyeken.

A tavalyi, lapunk által összeállított Top 25 marketinges rangsor élén végzett Horváth Magyar Nóra „emberemlékezet” óta kommunikációs ügyvezető igazgatóként dolgozik a K&H Csoportnál, amely az elmúlt évben 57,8 milliárd forint profitot ért el, és hazai bankszektor egyik legjelentősebb hirdetőjének számít. A Microsoft marketing- és operatív igazgatójaként korábban már szerepelt a Top 25 marketinges, illetve a Top 25 digitális szakembert rangsoroló listánkon Grósz Judit, aki tavaly március óta az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója. Az általa irányított terület egyre nagyobb súlyt képvisel a tévétársaságon belül, üzleti szempontból az RTL Most! szerepe egyre meghatározóbb. Az idei év elején jött egy változás Blaskó Nikolett életében, ugyanis kinevezték a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége elnökévé, ahol nagy célokkal és tervekkel vágott neki a munkának. Meghatározó szerepét jelzi, hogy cége, az ACG 2018-ban rengeteg szakmai elismerést gyűjtött be.

A tavalyi eredményéhez képest tizenhárom helyet lépett előre Carra Anita, a Vodafone lakossági szolgáltatások üzletág vezérigazgató-helyettese. A mobilkommunikációs társaság tavaly jó évet zárt, ennek eredményeképp a piaci részesedés tekintetében egyre közelebb jutott a második helyen álló Telenorhoz. A SPAR marketingvezetője, Bene Nikoletta korábban már szerepelt a lapunk által összeállított Top 25 marketinges listán, a Top 50-ben azonban első alkalommal köszönthetjük őt. A cég erőteljes kommunikációját jól jelzi, hogy tavaly a tizenkettedik legtöbb pénzt költötte el a hirdetési piacon, méghozzá 28,14 milliárd forintot. Rajki Annamária szintén a telekommunikációs szektort képviseli listánkon, a Magyar Telekom tv- és entertainment igazgatójaként nagy befolyása van a televízióműsorok továbbítására. A Magyar Telekom már több mint egymillió tévé előfizetővel büszkélkedhet, az új technológiák bevezetése terén pedig igyekszik mindig élen járni.

A mindenkori NMHH-vezér megkerülhetetlen szereplője a hazai médiapiacnak. Így volt ez Szalai Annamáriával, illetve az ő halála óta utódjával, Karas Monikával, akinek tavaly főleg rádiós kérdésekben kellett meghatározó döntéseket hoznia. Nemcsak a szakmában, hanem Top 50-es összeállításunkban is régi szereplőnek számít Beke Zsuzsa, a Richter PR- és kormányzati kapcsolatok vezetője. A gyógyszeripari cég tavaly 445,4 milliárd forintos árbevételt ért el, a reklámpiacon pedig 19,5 milliárdot költöttek el. Elképzelhető, hogy az idei az utolsó Top 50-es szereplése dr. Király Máriának, a Ringier Axel Springer COO, operatív igazgatójának, aki az év végén távozik a tavaly 17 milliárd forintos nettó árbevételt elért kiadó éléről.

Baross Gábor

 

 

A hazai médiapiac legbefolyásosabb személyiségeit bemutató Top 50 listát, illetve a rangsorról szóló elemzéseket a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.


  • Megosztom