Reklámpiaci trendek nyomában a BrandMania

A múlt évben tovább nőtt a hazai reklámpiac, a BrandMania stábja pedig annak járt utána, hogy milyen trendek határozzák meg a hirdetéseket és mennyire elégedettek az egyes szegmensek az elért eredményekkel. A műsor második felében pedig a műszaki elektronikai cikkek hazai piacával foglalkozik a stáb.

A múlt évben 260 milliárd forintosra nőtt a reklámpiac Magyarországon, azonban csökkent a bővülés üteme. A BrandManiának nyilatkozva Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség elnöke elmondta, hogy 2018 7,77 százalékos fejlődést hozott, és bár az utóbbi két év dinamikájához képest lassabb volt a növekedés, mindenképpen örvendetes, hogy ezúttal már nem az állami, hanem a piaci költések mozgatták a piacot.

A BrandMania legújabb adásában megszólal többek között Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke, aki a sajtópiac 3,5 százalékos bővülését értékeli. A leggyorsabban fejlődő szegmensek között volt a közterületi piac, az építményadóról és annak hatásairól is beszélt Szelei Szilárd, a JCDecaux Hungary társ-vezérigazgatója.

Szabó Edina, a MAKSZ elnöke elmondta, hogy a digitális reklámpiacon is lassul a növekedés üteme, illetve a nagy nemzetközi platformok kapcsán utalt arra is, hogy a Facebook körüli botrányok már éreztetik hatásukat.

A BrandMania második részében a műszaki elektronikai termékek 700 milliárd forintos hazai piacának legújabb trendeiről esik szó, és a stáb többek között annak is utánajárt, hogy milyen hatással lehetnek a piacra a hajlítható okosmobilok.

  • Megosztom