Rákaptunk az élmény-ajándékokra

Bár távolinak tűnik még a karácsony, a Mastercard felmérése szerint a magyarok 8 százaléka már elkezdi a bevásárlást az ünnepekre, novemberben pedig már majdnem minden második felnőttet elkap a vásárlási láz. Ez egyrészt pénzügyi tudatosságból fakad, másrészt az “élmény-ajándékok” népszerűsége is arra ösztönzi a vásárlókat, hogy előre foglaljanak.

Az élmény-ajándékok nem csak azért olyan népszerűek, mert közös időtöltésre ösztönzik a családot vagy a barátokat, de az ajándékozók sokszor így önmagukat is megajándékozzák – mondták el a Mastercard felmérésében megkérdezettek. Magyarországon a legszívesebben wellness fürdőben eltöltött hétvégét adunk ajándékba, de előszeretettel ajándékozunk színház-, koncert- és mozijegyet, közös utazást vagy akár kreatív foglalkozást is.

“Az élményajándékok népszerűsége és az olyan kereskedői napok, mint a Black Friday azt is jelentik, hogy a karácsonyi vásárlás kezdete előretolódott” – mondta Rose Beaumount, a Mastercard európai kommunikációs vezetője. “Megváltoztak a vásárlási szokásaink, ma már Karácsony napján sincsenek “zárva az áruházak”, mert sokan mobilon vagy tabletről vásárolnak. Ez a trend csak fokozódni fog, ezért a Mastercard állandó fejlesztésekkel igyekszik biztosítani, hogy minden online tranzakció gyors, kényelmes és biztonságos legyen.”

A Mastercard adatai szerint a karácsonyt megelőző 100 napban egy átlagos magyar vásárló mintegy százháromezer forintot költ ajándékokra. Majdnem egyharmaduk tervez elutazni az ünnepek alatt, és szintén egyharmaduk vásárol előre koncertjegyeket. A boltokban a legnagyobb forgalom a Black Friday-en, november 29-én várható.

További érdekesség, hogy a magyaroknál a gyermekek számára vásárolt ajándékok okozzák a legnagyobb fejtörést a vásárlóknak, majd ezt követi a házastársuk megajándékozása. A megkérdezettek tíz százaléka nevezte meg az anyósát a legnehezebben megajándékozható célszemélyként.

  • Megosztom