Rákaptak a magyarok a mobilos bankolásra

Már több mint kétszázezren használják a CIB Bank mobilalkalmazását, az átlagos felhasználó kétnaponta mobilbankol.

Három évvel ezelőtt startolt el a CIB Bank mobilapplikációja, amelyet 2016-ban, indulása után öt nappal már 1300-an töltöttek le. A CIB anyabankja, az Intesa Sanpaolo hálózatában elsőként Magyarországon kipróbált megoldás még abban az évben kiérdemelte az év mobilalkalmazása címet a Mastercard Az év bankja versenyen.

Az alkalmazást használó ügyfelek továbbra is igen aktívak: 70 százalékuk havonta legalább egyszer belép az alkalmazásba, de az átlag a 13-14 látogatás egy hónapban. A legintenzívebb nem meglepő módon a fizetési időszak: a hónap első tíz napjában lépnek be a legtöbben, főleg hétköznap délelőttönként. A döntő többség az egyenlegét ellenőrzi, a második legyakrabban használt funkció pedig az eseti átutalás. Miközben a nők és a férfiak aránya meglehetősen kiegyenlített (47%, illetve 53%), a felhasználók többsége vidéki (65%) és 35 év feletti (70%).

Az app a kezdetekkor a legfontosabb funkciókkal rendelkezett: egyenleglekérdezés, átutalás és számlák közötti átvezetés, ATM- és bankfiók-információk, árfolyamkalkulátor. De már ekkor voltak benne olyan innovatív megoldások, mint pl. a csekkbefizetés átutalással vagy az ujjlenyomat alapú azonosítás. Ezeket néhány hónappal később a mobilegyenlegfeltöltés, valamint a számla- és kártyaműveletekről tájékoztatást adó ingyenes push üzenetek elindítása követte.

A digitalizációs program 2017 szeptemberében érkezett újabb mérföldkőhöz. Az ekkorra már több mint 126 ezres felhasználói táborral rendelkező, átlagosan 2,5 másodpercenként meglátogatott alkalmazást modellként használva indították el a bank reszponzív internetbanki felületét, a CIB Bank Online-t, amely az applikációban már megismert és elfogadott felépítést és funkciókat követte.

2018 áprilisában már az ezredik személyi kölcsönt igényelték a mobilappon keresztül, amelynek átlagos összege megközelítette a bankfióki igénylések szintjét. Egy félévvel később ismét új funkciókat kapott az alkalmazás, amelyet akkor már 180 ezren használtak. A hazai piacon úttörőnek számító #withPAY lehetővé tette az utalást a bankszámlaszám ismerete nélkül, telefonszám alapján, de a megújult applikációban kezelhetővé váltak a befektetések és a betétlekötések, láthatók lettek a biztosítások, elérhetővé vált a SEPA átutalás.

  • Megosztom