Rábólintott a GVH az eMAG-Edigital ügyletre

Zöld utat kapott a hazai e-kereskedelmi piac két legnagyobb szereplője a fúzióhoz, az Extreme Digital és az eMAG várhatóan november végéig lezárja a tranzakciót.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jóváhagyta a magyar Extreme Digital Zrt. és a dél-afrikai Naspers-csoporthoz tartozó eMAG magyarországi leányvállalatának egyesülését. A fúzió eredményeként a közép-európai régió egyik legnagyobb online kereskedője jön létre, amely a globális szereplőkkel is hatékonyan veheti fel a versenyt.

A magyarországi e-kereskedelmi piac két vezető szereplője egy új, budapesti központú vállalatot hoz létre. Az új cég mérete és nemzetközi terjeszkedése révén a globális szereplőkkel is hatékonyan veheti fel a versenyt.

A közös vállalatban az Extreme Digital alapítói, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula továbbra is vezető tisztségeket töltenek be. A társaságban az Extreme Digital 48 százalékos, az eMAG pedig 52 százalékos részesedést birtokol majd, a tranzakció várhatóan november végén zárulhat le.

“Azáltal, hogy az Extreme Digital egyesíti erőit az eMAG-gal, tovább optimalizálhatja a tevékenységét, és vásárlói számára kedvezőbb árakat, és jobb minőségű szolgáltatásokat kínálhat. Vásárlóink már az idén novemberi Black Friday-en is érzékelni fogják majd a fúzió által biztosított első előnyöket” – mondta el Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító-ügyvezetője.

Az Extreme Digital a hazai kiskereskedelem meghatározó szereplője: online és offline csatornákon évente több mint 1 millió rendelést szolgál ki. Az Extreme Digital hibrid üzleti modelljében az internetes és a klasszikus bolti vásárlás nem különül el egymástól: a vásárlóknak a webshopban kiválasztott terméket a 17 magyarországi üzlet bármelyikében megvásárolhatják.

A romániai székhelyű, de a dél-afrikai Naspers befektető csoporthoz tartozó eMAG a román piac egyik legnagyobb és a magyar online kereskedelem kiemelkedő szereplője. A vállalat logisztikai hálózatának és innovatív üzleti információs rendszerének köszönhetően jelentős növekedési potenciállal rendelkezik. Forgalmának jelentős részét a Marketplace szolgáltatása adja, amelyen keresztül kisvállalkozók értékesíthetik saját termékeiket.

  • Megosztom