PR-trendek a BrandManiában

Az állami költéseket nem számolva is tízmilliárd forint körüli a hazai pr-piac, a BrandMania stábja ezúttal annak járt utána, hogy az ezen a területen zajló óriási változások hogyan érintik a piaci szereplőket. Mindent visz a digitalizáció, de az álhírek sem könnyítik meg a pr-csapatok helyzetét.

Halmozódnak a kihívások a PR szakma előtt. Az elmúlt években a technológiai forradalom a teljes szakmát új, a digitális és integrált kommunikációs megoldások irányába mozdította el. Az út hosszúnak és rögösnek tűnik.

Az elmúlt évek másik jól érzékelhető tendenciája, hogy a reklámügynökségek is nyitni kezdtek a kommunikáció irányába, miközben a PR szakma igyekezett kreatívabbá válni. Mindenhol egyre nagyobb hangsúly került a tartalommesélésre , a határok pedig lassan elmosódtak az ügynökségek között.

Az elmúlt években világszerte jelentősen megváltoztak a médiafogyasztási szokások is. A közösségi médián belül csak a Facebookot 6 millióan használják Magyarországon. Ez is új stratégiára és az eddigieknél gyorsabb reagálásra készteti a kommunikációs ügynökségeket. Emellett pedig csökken a média megbízhatósága a fogyasztók szerint, egyértelműen az álhírek hatására, ami szintén kihívás elé állítja a PR szakmát is.

A BrandMania legújabb adásában megszólal Lakatos Zsófia, a Magyar PR Szövetség elnöke, Siska Mátyás, a Magyar PR Szövetség elnökségi tagja, Balaton Anita, a Café PR ügyvezető igazgatója, Vágvölgyi Mihály, a DeepInsight ügyvezető partnere, Szántó Balázs, a Noguchi Porter Novelli ügyvezető partnere, Szinai Ádám, a CIB Bank marketing és kommunikációs vezetője és Balatoni Zsófia, az Union Media alapító-ügyvezetője.

BrandMania ma éjjel 01:10-kor az RTL Klubon, a műsor előzetesét itt nézheti meg.

  • Megosztom