Piackutatók és játék-özön a BrandMániában

Kiemelt időszaknak számít a karácsony mellett a húsvét is a játékpiacon, a BrandMánia legújabb adásában utánajárt, hogyan alakul át ez a szegmens, melyek a slágertermékek és miért döntött úgy a Lego, hogy 200 millió eurós beruházást hajt végre nálunk. A műsor második részében pedig a piackutatókat kutatja, többek között az is kiderül, hogy mennyi idő veszítjük el a türelmünket egy bankfiókban.

 

Naponta nagyjából hárommillió kocka, évente 30 millió doboznyi játék – néhány szemléletes adat a Lego közelmúltban átadott új nyíregyházi üzemének kapacitásáról. A világ talán legismertebb összerakós játékának gyártója a globális játékpiac második számú szereplőjévé lépett elő, a kelet-közép-európai régióban pedig egyértelműen piacvezető. Ez is indokolta, hogy Magyarországon építsék meg új üzemüket 200 millió eurós (mintegy 60 milliárd forint) beruházással.

 

A BrandMánia legújabb adásában a hazai és globális játékpiacot meghatározó trendekkel foglalkozik. A műsorból kiderül, milyen összefüggést látnak néhányan a karácsonyi játékforgalom csökkenése, illetve a tabletek, okostelefonok növekvő értékesítése között, de szó lesz a Gulliver csődje utáni helyzetről is. Az RTL Klub magazinműsorában nyilatkozók szerint a hazai játékpiac egyik legnagyobb kereskedőjének csődje után keletkezett rést hamar betömték.

 

A műsorból kiderül az is, miért fontos a televízió a játékgyártóknak és kereskedőknek, és hogyan hat az internet erre a szegmensre.

 

A BrandMánia második része a hazai piackutatás helyzetével foglalkozik. A szűkebb értelemben vett piackutatásra itthon évente 16 milliárd forintot költenek, de a kiegészítő tevékenységekkel együtt a piac mérete jóval 20 milliárd forint fölött van.

 

A válság nem hagyta érintetlenül ezt a területet sem, 2008 után visszaesett a piackutatásra szánt összeg, azonban napjainkra stabilizálódott a helyzet, és az idén már növekedés is lehet. A műsorban többek között a Samsung és a Mondelez képviselői beszélnek arról, hogy miért fontos egy világcég számára a piackutatás és mi érdekli igazán ezeket a vállalatokat.

 

Kiderül az is, hogy mennyi idő alatt veszítik el türelmüket az emberek egy bankfiókban, de a műsor beszámol az új trendekről, illetve arról, hogyan hat a piackutatásra a Big Data, vagyis a hatalmas mennyiségű, a világhálón keletkező adat és annak feldolgozása.

 

 

  • Megosztom