Papp Gábor a vb kulisszatitkairól

Ahogy arról beszámoltunk, elképesztő rekordokat állított fel a Nemzeti Sport a 2014-es labdarúgó- világbajnokság ideje alatt. Várakozásokon felül teljesített a napilap és a magazinok is, a Nemzeti Sport Online-on pedig naponta átlagosan kétszer annyi oldalletöltést tettek a látogatók, mint a versenytársak oldalain. Ennek kapcsán az MMOnline megkérdezte Papp Gábort, a Ringier Szórakoztató és Sport Üzletágának igazgatóját a vb alatti működésük kulisszatitkairól, például arról, hogy hány fő állította elő a tartalmakat, hányan voltak a helyszínen, de választ kaptunk arra is, hogy mekkora plusz bevételük volt a vb-ből.

– Hány fős stáb dolgozott nálatok a vb idején azon, hogy rendkívül gyorsan tudjatok tájékoztatást adni és semmi ne maradjon ki a hírfolyamból? Nem okozott gondot az éjszakázás?

– A stábunk nem volt nagyobb, mint máskor, ugyanakkor koncentráltan többlet erőfeszítésekkel abszolváltuk a projektet. Mindenki odatette magát, a csapat 0-24 órában dolgozott, a helyszíni tudósítóink a cikkek mellett fotós és videóanyagokat is készítettek, ezt az itthoni stáb rengeteg szakértői és háttéranyaggal egészítette ki.

– Hány emberetek utazott ki Brazíliába, a vb helyszínére?

– 4 fő több mint 30 napot töltött a helyszínen. A kinti embereink nem csak a mérkőzésekre koncentráltak, de az átlag szurkoló szemével is láttak, ezért voltak érdekesek a beszámolók. Rengeteg olyan cikk és beszámoló illetve videóanyag született, amely nem a meccsekről szólt és az NSO látogatói körében ezek is nagyon népszerűek voltak.

– Milyen pluszt tudtatok adni a többi sportszerkesztőség tartalmaihoz képest, hogy benneteket válasszanak és ne a konkurenciát, hogyan értétek el a rekordot?

– A tudósítások mellett igyekeztünk háttér-információkat, elemzéseket, helyszíni exkluzívokat adni, megmutatni a vb-t szórakoztató, „karneváli” hangulatban, továbbá jól elosztottuk az offline vs online tartalomszolgáltatást.

brazil_vb– Mennyire tett be nektek, hogy a mobiltelefonok és táblagépek világában akár útközben is élőben nézhetjük a meccseket? A másnapi újság tudott még izgalmasat adni a meccsekről?

– A mobilfelhasználókra mi is gondoltunk, az nso.hu desktop és mobil felületén is jól működöt a „superfeed”, folyamatosan frissülő cikkekkel, fotókkal és videókkal vártuk a felhasználókat. A vb ideje alatt másfélszeresére nőtt mobillátogatottság igazolja, hogy terveinknek megfelelően a meccsnézés mellé jó kiegészítést tudott adni mobil oldalunk. A nyomtatott Nemzeti Sporttal karneváli hangulatot idéző összeállításokkal, szakértői elemzésekkel, helyszíni beszámolókkal, beharangozókkal tudtunk előnyre szert tenni versenytársainkhoz, más online oldalakhoz képest is.

– A 2010-es vb-hez mennyivel volt nagyobb az érdeklődés a neten?

– Körülbelül kétszer akkora volt a forgalmunk, mint a korábbi világbajnokságon.

– Miket olvastak/néztek a neten a látogatók a leginkább?

– Az élő tudósításokat illetve az exkluzív információkat követték leginkább, továbbá az éjszakai eseményeket másnap reggel.

– A nyomtatott lap esetében mi volt a legkiugróbb eredményetek? Melyik meccs után ugrott meg leginkább a példányszámotok?

– A brazil-német 1:7, és a döntő után.

– Két év múlva Európa-bajnokság is lesz. Milyen változásokra számítotok addigra?

– Még több digitális tartalom lesz, és tovább nő majd a mobil térhódítása.

– Mekkora plusz bevételt hozott és mennyi kiadást jelentett a vb kiadónak? Pozitív a mérlege a kettőnek?

– Hirdetési szempontból egy átlag hónap 2-2,5 szereséről beszélhettünk. Terjesztési bevételben 5-10%-os pluszt értünk el a világbajnokság alatt. A mérleg jelentősen pozitív.

  • Megosztom