Ötven milliárd kommunikációra

Az állami szféra mintegy 50 milliárd forintot költött kommunikációra 2014 óta a Népszabadság összeállítása szerint. A jelentős összegből szép summa jutott a Csetényi Csaba érdekeltségében lévő Network 360-nak, de az igazán nagy nyertes a Young & Partners–Trinity csoport.

 

A Népszabadság számításai szerint a legnagyobb árbevételű, a médiában rendszeresen feltűnő állami cégek a mostani kormányzati ciklus első felében 26,3 milliárd forintot különítettek el kommunikációra és rendezvényszervezésre. Ezt az összeget az állami vállalatok azon a 25 milliárdos kereten felül költötték, amit a kormány még tavaly különített el a kommunikációs kiadásokra.

 

Miközben a kormány nagyszabású kampányainak bonyolítójaként a Rogán Antal szomszédságában lakó Csetényi Csaba és érdekeltsége, a Network 360 van a figyelem középpontjában, egy másik kommunikációs ügynökség surranópályán nőtt hatalmasra. A napilap kutatása során alig talált olyan állami vállalatot, amely ne szerződött volna a Young & Partners–Trinity csoporttal. Ők intézik a Szerencsejáték ügyeit is, de kommunikációs tanácsokat adnak a légi irányítással foglalkozó HungaroControlnak, és szervezik a vasutasnapokat a MÁV-nál. A Népszabadság számításain szerint legalább 13 milliárdnyi megrendelésre tettek szert 2014 óta, amire még rájönnek az Nemzeti Kommunikációs Hivataltól (NKoH) kapott megbízásaik: ez további 7,2 milliárdot jelent.

 

Az intenzív költések miatt egyébként a 25 milliárdos keret kimerülőben van, kezelője, a NkoH augusztus végén már ki is írta az új tendert. Azt, hogy a következő években a központi apparátus, az állami intézmények mennyit költhetnek, a pályázatból nem derül ki, mert az NKoH szándékosan nem tette közzé a számot – ez egyben azt is jelenti, hogy nincs felső korlát.

  • Megosztom