Összefogás az e-kereskedelmi piacon

Közel 30 webáruház képviselője vett részt az Árukereső.hu által megrendezett félnapos interaktív workshopon. Az eseményen egyaránt képviselték magukat a kisebb online boltok, valamint az e-kereskedelmi piac legnagyobb szereplői, mint az Extreme Digital, a Media Markt vagy a Mall.hu. A rendezvényen párbeszéd indult a NAV és a hazai webáruházak között.

 

A rendezvény középpontjában a hazai online kiskereskedőknek leginkább fejfájást okozó probléma, a határon túli webáruházak Magyarországon történő értékesítéséből fakadó versenyhátrány volt. A jelenlévők kérdéseire közvetlenül a Nemzeti Adó-és Vámhivatal adószakmai szóvivője, Linczmayer Szilvia válaszolt. A szóvivő szerint az adóhatóság minden, a jelenleg rendelkezésére álló eszközzel vizsgálja az évi 35 ezer euró feletti forgalommal rendelkező e-kereskedelmi cégek adózását, valamint számla- és nyugtaadási gyakorlatát. Ezeknek a cégeknek ugyanis már a magyar jogszabályok szerint kell adózniuk, beleértve az áfát is. A szóvivő kiemelte, hogy nincs könnyű dolguk a vizsgálatok során, hiszen ahhoz, hogy a jelenleginél hatékonyabban tudjanak fellépni az adózást elkerülő cégekkel szemben, néhány fontos jogszabálybeli változtatásra lenne szükség. Az adózási kérdések az Európai Unióban csak részlegesen harmonizáltak, ugyanakkor a tagállami adórendszerek bizonyos szintű összehangolása elengedhetetlen az Unió egységes e-kereskedelmi piacának zavartalan működéséhez. Ez az igény hívta életre az Uniós adóhatóság létrehozásának kérdését, melynek felállására jelenleg még nincs várható időpont.

 

A már korábban említett jogszabályi módosításokra helyeződött a hangsúly: “A NAV nyitott lenne a hazai e-kereskedők érdekképviseleti szervével való összefogásra a jogszabályi módosítások elérésének érdekében.” – jelentette ki a szóvivő. Palocsay-Zubor Géza, az Árukereső.hu operatív igazgatója szerint erre van lehetőség: “Egy olyan problémáról van szó, amely mérettől függetlenül hatással van minden, Magyarországon tisztességesen adózó webáruház működésére. A Nemzetgazdasági Minisztériummal és a Nemzeti Adó és Vámhivatallal történő párbeszédhez elengedhetetlen lesz a hazai e-kereskedelmi piac egységes fellépése. Az Árukereső.hu, mint SzEK.org tag javasolni fogja a szervezet elnökének, hogy álljon élére ennek az ügynek és akár egy dedikált munkacsoport létrehozásával segítse olyan jogszabályok megszületését, melyek védhetik az itthon adózó kereskedőket”.

 

Az adózási témakört követően az e-kereskedelemi piac jelenéről és jövőjéről Madar Norbert, az eNET tanácsadója beszélt. Az Európai Unió fogyasztóvédelmi szabályainak 2014 nyarától hatályos változásairól Dr. Morvay György ügyvéd, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke, a Pest Megyei Békéltető Testület elnökhelyettese tájékoztatta a hallgatóságot. Az online fizetési trendeket, veszélyeket és lehetőségeket a PayU Magyarország képviselője, Zátonyi János mutatta be, majd végül a minőségi kifogás nélkül visszavitt termékek okozta anyagi károk elleni védekezésről az AEGONdirekt.hu vezérigazgatója, Marosvölgyi Péter vezetett interaktív beszélgetést.

  • Megosztom