Oscar megdrágítja a hirdetéseket

Az Oscar díjátadót közvetítő ABC a tavalyi 1,5 millió után az idén 1,7 millió dollárt kérne egy 30 másodperces reklámszpotért az esemény alatt.

 

Az elmúlt két évben csökkent a díjátadó alatti hirdetések ára, azonban az idén drágítani szeretne az ABC. Iparági források szerint a csatorna 1,7 millió dollár körüli összeget kér egy félperces reklámszpotért a február 27-i show alatt – derül ki az Advertising Age összeállításából. Tavaly 1,5, 2009-ben pedig 1,3 millió dollárt kellett fizetniük a hirdetőknek egy félperces reklámért az Oscar gála alatt. Az idei áremeléssel egyébként még nem éri majd el a rekordot az ABC, a legtöbbet, 1,82 millió dollárt 2008-ban kellett fizetni egy 30 másodperces reklámért.

 

A Walt Disney csoporthoz tartozó ABC 1976 óta közvetíti az Oscar gálát. Tavaly 41,3 millió néző követte a csatorna közvetítését, ami a legtöbb volt 2005 óta, amikor 43,5 millió néző volt kíváncsi az eseményre.

 

  • Megosztom