Optimistán viszonyulnak 2011-hez a fogyasztók

A tavalyihoz képest jobb évre számítanak az idén világszerte a fogyasztók – derül ki a Reuters megbízásából az Ipsos által készített kutatásból. Az indonézek, a dél-afrikaiak, valamint a kínaiak a leginkább nyitottak az újévi fogadalmakra, míg a magyar, a japán és a német válaszadók mutatták a legkisebb érdeklődést irántuk.

 

A nemzetközi felmérés szerint, a gazdasági válság és recesszió sújtotta 2010 végén derűs várakozással tekintenek a fogyasztók az új esztendő elé, a 18 ezer válaszadó több mint kétharmada szerint 2011 jobb év lesz, mint a tavalyi. Az optimizmus ellenére, azokban az időkben, amikor az európai kormányok elkerülendő a deficitet és az adósságcsapdát, visszavágják költségvetéseiket, a válaszadóknak csupán 36 százaléka ért egyet „nagyon” azzal, hogy saját újévi fogadalmakat tegyen és 45 százalékuk véli ezt így „valamennyire” fontosnak.

 

Az újévi fogadalmak zöme pénzügyi természetű. Az indonézek, a dél-afrikaiak, valamint a kínaiak a leginkább nyitottak a fogadalmakra, míg a magyar, a japán és a német válaszadók mutatták a legkisebb érdeklődést irántuk.

 

A legnépszerűbb szándék (21%) több pénzt keresni, amit a több megtakarítás (16%) és a személyes, illetve a családi költségvetés hatékonyabb irányítása (16%) melletti eltökéltség, majd az egészséges életmód követ. A tervek sokaságának alján a válás, az alkoholfogyasztás csökkentése vagy abbahagyása, a jelentősebb konfliktusok felszámolása, az iskolapadba való visszaülés, a gyermekvállalás és a házasság szerepelnek. A fogadalmak kevesebb, mint 30 százaléka a családdal töltendő több idő segítségével megerősített kapcsolatokról szól, amit a barátok körében múlatott megemelt órák szándéka követ.

 

  • Megosztom