- Hirdetés -

Online képzést indít a Vodafone

|

- Hirdetés -

A pedagógusok digitális kompetenciáit, majd a szülők digitális neveléssel kapcsolatos készségeit fejlesztő e-learning képzések után gyerekeknek szóló, a biztonságos internethasználatra edukáló e-learning kurzust indít hamarosan a Vodafone Magyarország Alapítvány. Az új e-learning képzést a biztonságos internet világnapja alkalmából jelentette be az Alapítvány: a hamarosan induló online kurzussal céljuk, hogy digitális szakértők és pszichológusok segítségével népszerűsítsék a digitális eszközök és az internet tudatos, fejlesztő és edukatív hatással bíró, ugyanakkor biztonságos használatát. A képzés aktualitását adja a világjárvány miatt jelentősen megnövekedett internethasználat is, amely a gyermekek, fiatalok körében fokozottan jellemző.

Minden nap több, mint 175.000 gyerek megy fel az internetre életében először. De vajon tisztában vannak-e, hogy milyen lehetőségekkel élhetnek és milyen veszélyek leselkednek rájuk az online térben? A Vodafone Alapítvány hamarosan induló internetbiztonsági kurzusa természetesen nemcsak a veszélyeket mutatja be, hanem digitális szakértők, gyermekpszichológusok bevonásával megoldást is kínál azokra: a gyerekek megismerhetik a közösségi média felelős használatát, a megfelelő adatvédelmi beállításokat, a tudatos internethasználatot. A különböző, biztonságos internethasználattal kapcsolatos témák három korcsoportra bontva lesznek elérhetők.

Az elmúlt években számos kezdeményezés, program célozta meg a gyermekek biztonságos internethasználattal kapcsolatos edukációját, ugyanakkor a Vodafone Alapítvány hamarosan induló e-learning képzése a jelenlegi, járvány miatt előállt helyzetre is reflektál. A távoktatás miatt ugyanis az internet és a digitális világ még fontosabb részévé vált a gyerekek és szülők életének, aminek következtében a gyerekek még több időt töltenek a világhálón, és ez a szülőket is sokszor megpróbáltatás elé állíthatja. Jól mutatja ezt az Európai Bizottság kutatása is, amelyből kiderült, hogy a megkérdezett fiatalok több, mint fele a lezárások előtti időszakhoz képest jóval többször nézi meg social media fiókjait, és összességében is több időt tölt a világhálón. A kutatásból az is kiderült, hogy a szülők 58%-át aggasztja a gyermeke megnövekedett internethasználata, 42%-uk pedig a jelenlegi helyzetben jobban félti gyermekét az internetes zaklatástól, a cyberbullying-tól is. A Vodafone Alapítvány készülő online kurzusa ezekre a helyzetekre kínál megoldást a gyermekek számára.

„A Vodafone Alapítvány hosszú múltra visszatekintő Digitális Iskola Programjának keretein belül évek óta a gyermekek digitális kompetenciafejlesztésén dolgozunk. Ahhoz, hogy a gyerekek jól tudják használni az innovatív vagy digitális megoldásokat, fontos, hogy támogassuk őket abban, hogy ne védtelenül váljanak az online világ részévé, hogy megtanulják a szabályokat és tisztában legyenek a rájuk leselkedő veszélyekkel. Épp ezért érezzük küldetésünknek, hogy segítsünk a fiataloknak hatékonyan mozogni a netes világ útvesztőiben. – mondta el a hamarosan induló e-learning képzés kapcsán Flakstad Emőke, a Vodafone Alapítvány főtitkára.

A Vodafone Alapítvány a Digitális Iskola Programban résztvevő iskolák több ezer tanulójának tartott már biztonságos internethasználati képzést az elmúlt években személyesen. Ezt szeretnék most kiterjeszteni az online kurzus adta lehetőségekkel annak érdekében, hogy még több gyermeket érhessen el.

„Hétköznapjainkban elemi szinten élünk az internet adta lehetőségekkel, ugyanakkor nem szabad elfelejtenünk, hogy számos veszély is leselkedik ránk. Ez a világ még egy felnőtt számára is lehet idegen, kihívásokkal teli, hiszen csak most ismerkedünk vele. Ugyanakkor félelem helyett érdemes megtanulnunk hogyan használhatjuk jól az internet által biztosított előnyöket. Mivel a mai gyerekek egészen kiskorban találkoznak a jelenséggel, fontos, hogy akár már a kezdetektől segítsünk nekik okosan és kritikával használni az eszközöket, miközben megismerhetik, milyen veszélyekkel és kihívásokkal járhat az élet az online világban. Képzésünkkel az a célunk, hogy interaktív formában, mégis közvetlen hangnemben szólítsuk meg a gyerekeket, azért, hogy valóban használható tudást kaphassanak a netes világ rejtelmeiről„ – mondta Váczi Dorka a Vodafone Alapítvány Digitális Oktatás Angyala, digitális pedagógia szakértő.

A most bejelentett e-learning képzés immár a harmadik lesz a Vodafone Magyarország Alapítvány e-learning kurzusainak sorában. A Biztonságos Internet Világnapja alkalmából a Vodafone Alapítvány ingyenes Netszülő e-learning képzésére is felhívta a figyelmet, ami abban segít a szülőknek, hogy eredményesen vegyék a digitális akadályokat és hatékonyan vigyázzanak gyermekeikre az online világban. A Netszülő program két korcsoportra optimalizált, szakemberek segítségével kidolgozott képzései rövid, interaktív modulokon keresztül nyújtanak segítséget a szülőknek a digitális neveléssel kapcsolatos kérdések megválaszolásában. A program célja, hogy közelebb hozza számukra azt az online világot, amelyben a gyerekek már otthonosan, de sokszor nem elég tudatosan mozognak. A képzést elvégző szülők így többek között olyan témákban fejleszthetik tudásukat, mint a biztonságos internet-, közösségi média és a videójátékok használata. A képzések 6-12, valamint 12-18 éves gyerekek szülei számára lettek kialakítva.

A fentiek mellett tavaly márciusban, az iskolák bezárását követően indította el az Alapítvány tanároknak szóló digitális kompetenciafejlesztő e-learning továbbképzését, amely a digitális pedagógia alapjaitól indulva vezeti a pedagógusokat a tanteremben és azon kívül alkalmazható digitális felületek és módszerek használatában, gyakorlati alkalmazásában. A képzést a Vodafone Magyarország Alapítvány akkreditáltatta, így tanítók és tanárok számára tanúsítvánnyal és 30 kreditponttal zárul. Az e-learning kurzust a járvány idején a Vodafone Alapítvány ingyenesen tette elérhetővé a tanárok számára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...