Ők a Facebook magyar sztárjai

Milliós rajongói táborával Kasza Tibi vezeti a hazai hírességek rangsorát a Facebookon. A Fészbuker.hu elemzése szerint tavaly ő és Majka gyűjtötte a legtöbb új követőt a közösségi oldalon.

Az idei Facebook Celeb Toplistát vezető Kasza Tibi mögött Rubint Réka a második, akinek 27 ezerrel csökkent a tábora, így 922 ezer követőjével kissé leszakadt a toplista vezetőjétől. A Front Page Communications által üzemeltetett Fészbuker.hu elemzése szerint Hosszú Katinka a harmadik, akinek tábora talán az elmúlt év magánéleti válsága miatt szintén csökkent, és 500 ezer alatt áll.

Az első két helyezett 1 millió körüli rajongójával már korábban elhúzott a mezőnytől, ugyanakkor Bradács András, a Front Page Communications vezető tanácsadója hozzáteszi, hogy a trendek részletes elemzése alapján úgy tűnik, növekedésük lassulására lehet számítani a jövőben. Amíg az elmúlt években ezek az oldalak százezres növelést produkáltak, 2018-ban Kasza Tibi mindössze 56 ezer új rajongót gyűjtött, Rubint Rékának pedig 27 ezer fannel csökkent a tábora. Hasonlóképpen csökkenés volt Hosszú Katinka rajongótáborában is, igaz, őt csak néhány ezerrel követik kevesebben.

A Fészbuker.hu Facebook Celeb Toplista új szereplője Rúzsa Magdolna, aki Tóth Gabit taszította le a 10. helyről. A listán egyébként csak a sorrendben történt változás: Majka a negyedik, Sebestyén Balázs pedig a hetedik helyre lépett előre, Kiss Ádámot, L.L. Juniort és Bálint gazdát hátrébb sorolva.

Új rajongók száma: Majka-Kasza-Tvrtko a sorrend

Az egy év alatt csatlakozott új rajongók száma alapján összeállított Fészbuker.hu Facebook Celeb Növekedési Toplistán Kasza Tibi és Majka fej-fej mellett áll az élen (56-56 ezer új rajongó). A követőnövekedésben dobogós még Vujity Tvrtko is (52 ezer új rajongó).

Idén az idősebb korosztályt megszólító hírességek is felkerültek a növekedést mérő listára: az új követők gyűjtésében toplistás Bródy János, aki teljes rajongószáma alapján az összesített top25-ös rangsorba is bekerült. A Front Page Communications vezető tanácsadója ennek kapcsán kiemelte: az adatok azt mutatják, hogy a Facebook ma már egyértelműen olyan többgenerációs közösségi média oldal, amelyen a fiatalok mellett az idősebb korosztály is hatékonyan megszólítható.

Miközben sok híresség Facebook-táborának növekedése lassulni látszik, a szűkebb értelemben vett celebek közé nem sorolható személyes brandoldalak közül volt olyan, amelyik szárnyalt 2018-ban. Szabó Péter motivációs tréner oldala 123 ezer új rajongót szerzett, így 450 ezresre duzzadt bázisával már a top 10-be is bejutna a celeb toplistán.

  • Megosztom