Óhidi Zsuzsanna és Varga Zoltán a print piacról

Az idei Print Ereje kampányunkban a legnagyobb kiadók vezetői nyilatkoznak 2015-ös terveikről, stratégiájukról a Marketing&Media friss lapszámában. Jövő héten pedig a Print Dayen a kiadók sales szakemberei mutatják majd be, miért is érdemes a sajtóban jelen lenni. Ezúttal az Óhidi Zsuzsannával, a Marquard Media Magyarország Kft. ügyvezetőjével és Varga Zoltánnal, a Central Médiacsoport Zrt. vezérigazgatójával készült interjúkból közlünk részleteket.

 

Tovább keressük a lehetőségeket

 

Elkötelezettek vagyunk a nyomtatott termékekkel kapcsolatban, épp ezért alapelemei a médiaportfóliónknak – állítja Varga Zoltán, a Central Médiacsoport Zrt. vezérigazgatója, aki elmondja, mely lapjaik teljesítenek üzletileg a legjobban.

 

– Lassan egy éve, hogy megvásárolták az egykori Sanoma Mediát. Az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján ez mennyire bizonyult jó üzletnek?

 

– A cégcsoport eddigi teljesítménye alapján elmondhatjuk, hogy a várakozásunknak megfelelő, jó üzletnek bizonyult a médiaportfólió megvétele és saját koncepciónk alapján való átstrukturálása. Az átalakítás során sikeresen eladtuk a hosszú távú stratégiánkba nem illő termékeket, így a portfóliónk a print- és az online tartalmi termékekre koncentrál. A célunk az, hogy ezeken a területeken minél nagyobb eredményt, piaci részesedést érjünk el, akár akvizíció útján is. Folyamatosan keressük a lehetőségeket, nem állunk meg, mert hiszünk a print- és online média erejében, illetve a már meglévő portfóliónk stabilitásában.

 

– A digitális érdekeltségeik egy részétől megváltak, viszont a nyomtatott termékeket megtartották. Hogyhogy nem fordítva történt?

 

– A vállalat által kiadott magazinok az összes fontos szegmensben mind példányszám, mind olvasottság tekintetében piacvezetők, ezt a pozíciót, kiindulási alapot nemcsak meg akarjuk őrizni, hanem tovább szeretnénk szilárdítani. Elkötelezettek vagyunk a nyomtatott termékekkel kapcsolatban, véleményünk szerint alaptalanul hiszik egyesek, hogy hamarosan eltűnik majd az emberek hétköznapjaiból, épp ezért alapelemei a médiaportfóliónknak. A nyomtatott termékek mellett természetesen kifejezetten fontosnak tartjuk a digitálisakat, csak azoktól a termékektől váltunk meg, amelyek a stratégiai elképzelésünkbe nem illeszkedtek, további bővítést, akvizíciókat tervezünk ezen a területen is.

 

– A nyomtatott lapjaik közül melyik teljesít üzletileg a legjobban?

 

– Büszkék vagyunk korábban is említett piacvezető pozíciónkra az összes fontos magazinszegmensben, így a női hetilapoknál a Nők Lapja, a sztárlapoknál a Story, a műsorújságoknál a Színes RTV, a női prémium glossynál a Marie Claire, a tudományos ismeretterjesztő szegmensben pedig a National Geographic teljesít a legjobban.

 

 

Jól megválasztott tematikák

 

Egy magazin vagy egyéb papíralapú termék olvasása olyan értékes „én-idő”, amit más médiatípus nem tud adni – mondja Óhidi Zsuzsanna, a Marquard Media Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, aki elárulja azt is, hogy köze volt-e a hobbijának az egyik tavalyi újdonságukhoz.

 

– Amennyiben férfi-, női márkákra és márkamagazinokra bontjuk a portfóliótokat, akkor ezek közül melyik teljesít a legjobban?

 

– Szerencsére mindegyik márkánk eredményes, de a céges eredményhez egyértelműen a női márkák

 

– Az olyan márkáitok, mint a Joy vagy az InStyle sok olvasót elér a késő tizenéves és huszonéves női korosztályból is. Szerinted a fiatalabb rétegeket mivel lehet rávenni arra, hogy pénzt adjanak ki egy nyomtatott sajtótermékért?

 

– Mindkét márkával célunk minden platformon jelen lenni, ahol a fiatalabb tartalomfogyasztók ott vannak. Esetükben sokszor igaz, ami a mi tartalomgyártásunkat is egyre inkább jellemzi, hogy „digital first”, azaz elsőként valamely digitális csatornán találkoznak velünk. Sokat teszünk azért, hogy ez a találkozás létrejöjjön: reszponzív weboldalakkal, tematikus táblagépes és mobilapplikációkkal, nagyon intenzív közösségimédia-jelenléttel. Amennyiben ez megtörtént, onnantól kezdve egyértelmű a feladat: vonzó ajánlatokkal konverziót kell generálnunk, legyen az egy három hónapos próba-előfizetés vagy egyszeri online magazinvásárlás garantált ajándékkal. Szintén meghatározó szerepe van a fiatalok megszólításában a rendezvényeknek, hiszen például a Joy Napokon vagy az InStyle Stílusnagykövet rendezvénysorozatának állomásain rengeteg potenciális olvasóval találkozunk. Igyekszünk az élmény oldaláról is megközelíteni ezt a dolgot, hiszen a mai tartalomfogyasztási őrületben, amikor átlagosan 150 alkalommal nézzük meg naponta a telefonunkat, egy magazin vagy egyéb papíralapú termék olvasása olyan értékes „én-idő”, amit más nem tud adni.

 

– Az egyik tavalyi újdonságotok volt a Runner’s World magazin elindítása. Ehhez a saját hobbid, a futás adta az ötletet?

 

– Az, hogy magam is a futók közösségéhez tartozom, egyértelműen inspirált, kezdetben engem, aztán szerencsére egyre többeket a kiadóban. Persze a döntésben segített az is, hogy a Runner’s World minden piacon, ahol jelen van, kiváló eredményeket produkál, és mivel a licenctulajdonos a Men’s Health márkát is birtokló Rodale, így minden együtt állt ahhoz, hogy elinduljunk. Az eredményekről talán mindennél többet mond, hogy a tavalyi két lapszám helyett az idén már négyet tervezünk, és erősítjük a márka digitális jelenlétét. Jó érzés azt is látni, hogy egy jól megválasztott tematikus lappal érvényesülni lehet a hirdetői piacon is, hiszen az érintett ügyfelek nagy része azonnal felismerte a magazinban rejlő lehetőségeket.

 

Heszler Róbert

 

A kiadóvezetőkkel készült interjúkat teljes terjedelmükben a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Április 15-én kerül sor a Print Ereje kampány újabb, rendhagyó eseményére. A nyomtatott sajtópiac tíz legfontosabb, legnagyobb szereplőjének összefogásában megvalósuló prezentációs esemény és az azt követő díjátadó gála helyszíne a Groupama Aréna. A Marketing&Media által szervezett esemény partnerei: a Magyar Lapkiadók Egyesülete, Centrál Médiacsoport, Lapcom, Lapker, Marquard Media, Mediaworks, Metropol, Pannon Lapok Társasága, Ringier Axel Springer, Russmedia. A Print Day egy olyan bemutatkozó esemény, ahol az ügyfelek és az ügynökségi szakemberek első kézből kapnak átfogó képet a print piac legfontosabb, legfrissebb trendjeiről, és ahol megismerkedhetnek a kiadók újdonságaival, fejlesztéseivel, legfontosabb terveivel.

  • Megosztom