Növelte előnyét az RTL Klub

Jó hete volt az RTL Klubnak és náluk futott a hét legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is. Az örömükbe csak az kavarhatott be, hogy heti átlagban a Tények verte az RTL Híradót.

Az elmúlt hét napban az RTL Klub főműsoridős közönségaránya a 18-49 éveseknél 1,6 százalékponttal, 15,1 százalékra nőtt. A TV2 esetében 0,2 százalékpontos csökkenés történt, így 10,7 százalékot tett ki a heti share-jük. Ez 4,4 százalékpontnyi előnyt jelent az RTL Klub számára.

Az említett célcsoportnál és főműsoridőben csoportszinten is nyerte a hetet az RTL Magyarország, a csatornáik összességében 25,4 százalékpontos közönségarányt értek el. Ezzel párhuzamosan a TV2 Csoport 23,2 százalékot produkált.

A nemzetközi portfóliók közül jó hete volt az AMC-nek, a csatornáik 5,7 százalékos share-t hoztak össze, de szorosan követte őket az 5,3 százalékos ViacomCBS és az 5,2 százalékos Sony is.

22. hét / 21. hét / 20. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 15,1% / 13,5% / 13,5%
TV2 – 10,7% / 10,9% / 10,3%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (22. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Barátok közt – 5,7% (5,9%)
Híradó – 15,1% (17,3%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 14,4% (13,4%)
Konyhafőnök – 17,4% (15,3%)

TV2
A bosszú csapdájában – 15,5% (16,7%)
Tények – 16,6% (15,3%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,2% (13%) – hétfőtől szombatig
Mintaapák – 10,7% (10,8%)
Exatlon Hungary – 12,7% (12,7%)

Heti átlagban a Tények verte az RTL Híradót, s ahogy a számokból látható, 1,5 százalékpontot tett ki az előnyük. Napi szinten a Tények négy estét nyert meg a hétből a 18-49 éveseknél (és a teljes lakosságnál is). A főműsoridőben viszont a Konyhafőnök tarolt, egész jelentős előnnyel nyerték a műsorsávjukat. A maratoni hosszúságú, múlt héten búcsúzó Exatlon ugyan vesztett az utolsó időszakban az erejéből, – hiszen az évet még 16 százalék körüli share-rel indították – viszont még ezzel a 12,7 százalékos heti átlaggal is megugrották a TV2 esti átlagát. Ráadásul a legtöbb héten az Exatlon volt a TV2 legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél.

A heti műsoros toplista első helye nagy meglepetést nem tartogat. Ismét A mi kis falunk vonzotta a legtöbb nézőt a 18-49 évesek és a teljes lakosság köréből is. Előbbieknél ez 307 ezer, utóbbiaknál 835 ezer nézőt jelentett. A hét második legnézettebb műsora is az RTL Klubon került képernyőre, a 18-49 éveseknél ez a keddi Konyhafőnök volt 257 ezer nézővel. A teljes lakosságnál pedig a hétfői RTL Híradó végzett a második helyen, 708 ezres nézőszámmal.

A TV2 legnézettebbjének a 18-49 éveseknél az Exatlon csütörtöki adása bizonyult 180 ezer nézővel, majd a hétfői Tények Plusz (143 ezer néző) és a vasárnapi Tények (142 ezer néző) következett. A teljes lakosságnál ugyanez a három műsor áll a TV2 házi toplistájának élén, csak más sorrendben: Tények (685 ezer néző), Tények Plusz (582 ezer néző) és Exatlon (537 ezer néző).

A múlt hét tíz legnézettebb műsora közé bekerült az M4 Sporton közvetített vasárnapi Forma-1 futam is. Általában a Forma-1 – illetve a sportesemények – jobban szerepelnek a 18-49 éveseknél, mint a teljes lakosságnál. A vasárnapi autóverseny ehhez képest meglepően kiegyenlített eredményt hozott, a kereskedelmi célcsoportnál 18,4 százalékos, a teljes lakosságnál 18,6 százalékos közönségaránnyal. A futam nézettsége az előbbieknél 131 ezret, utóbbiaknál 405 ezret tett ki.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

hetitop2021_22het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

hetitop2021_22hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

  • Megosztom