Növelni tudta forgalmát a Masterplast

Az első negyedévben 14,8 millió eurós bevételt ért el a Masterplast Nyrt., ez 6 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A hőszigetelő- és építőipari anyagokat gyártó és forgalmazó cég pozitív EBITDA eredménnyel zárta az első három hónapot, miközben jelentősen csökkenteni tudta veszteségét.

A január-márciusi időszakban 14,84 millió eurós bevételt ért el a Masterplast Nyrt., ami 6 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban. A szezonális hatások miatt hagyományosan a leggyengébbnek számító első negyedévben is 200 ezer eurós pozitív EBITDA eredményt ért el a társaság, ami több mint egymillió eurós javulást jelent 2013. hasonló időszakával összevetve. Jelentős mértékű pozitív változás történt a vállalat adózott eredményében is, a cég 685 ezer eurós veszteséggel zárta az első három hónapot, míg egy évvel korábban még 1,1 millió eurós volt a veszteség.

 

2014. első három hónapjában kisebb élénkülés jelei voltak érzékelhetők az új lakások szegmensben a cégcsoport egyes piacain, így Magyarországon, Lengyelországban és Szlovákiában, illetve itthon és északi szomszédunknál a felújítási piacon is érzékelhető volt némi fejlődés – derül ki a vállalat közleményéből. Emellett jelentősen befolyásolta a 2014-es építőipari környezetet a szokatlanul enyhe tél is, ami a kivitelezési munkák korábbi kezdésével élénkítette a keresletet. Ezen tényezők mellett ki kell emelni az export piacokon tapasztalható felfutást, hiszen ebben a szegmensben 80 százalékos volt a fejlődés 2013. első negyedévéhez képest.

 

„A múlt év második felében meghozott racionalizálási intézkedéseink, illetve a kereskedelempolitika átalakítása pedig egyértelműen érezteti hatását, hiszen nagy mértékben javítani tudtuk operatív eredményünkön. Az első három hónap eredményeihez hozzájárult az is, hogy javult a káli üvegszövet-gyárunk kapacitáskihasználtsága” – mondta el az első negyedéves eredmények kapcsán Tibor Dávid, a Masterplast Nyrt. vezérigazgatója.

 

Az Ukrajnában kialakult helyzet miatt a vállalat több azonnali intézkedést hozott. A helyi deviza folyamatos leértékeléséhez alkalmazkodva (a hrivnya az euróhoz képest 36,5 százalékot gyengült 2014. első negyedévben) deviza alapú árképzésre tért át, emellett jelentősen csökkentette a vevői fizetési határidőket. A társaság több forgatókönyvet is kidolgozott annak érdekében, hogy biztosítsa üzleti tevékenységét és megóvja vagyonát a politikai és gazdasági válság sújtotta országban. Az ukrajnai válság miatt a Masterplast az ottani EPS és porkeverék gyártás-beruházását 2013-ban végén felfüggesztette. Mivel 2014 első negyedévében a helyzet tovább romlott, a vállalat úgy döntött, hogy a politikai és gazdasági környezet stabilizálódásáig a beruházást nem indítja újra.

 

 

A Masterplast Nyrt. igazgatótanácsa május 1-től két új külső taggal bővült, az új tagok egyben az auditbizottságot is képviselik. Dr. Martin Hajdu György a Budapesti Corvinus Egyetem címzetes egyetemi docense, tőzsdei, pénzügyi és szervezetfejlesztési szakértelmével járul hozzá a Masterplast Csoport további fejlődéséhez. Dirk Theuns az ATAB Group, az Asphaltco, a Nebiprofa és az IKO Insulations vezérigazgatója szigetelési anyagok gyártásában szerzett tapasztalataival támogatja a cégcsoport fejlesztését. A szakember több évtizedes szakmai múltjával, kiterjedt nyugat-európai kapcsolatrendszerével hatékonyan támogathatja majd a Masterplast további exportnövelési terveit. 

  • Megosztom