Nőttek a tévés reklámbevételek

Összességében nőttek a televíziós reklámbevételek 2014-ben Magyarországon. A televíziós reklámtorta, az előző évhez viszonyított 10 százalékos bővülés mellett tavaly 50 milliárd forintot tett ki – derül ki az EY és a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) közös éves jelentéséből. A televíziós reklámtorta 2014 eredményeit csütörtökön sajtótájékoztatón ismertették.

„Összességében több mint négymilliárd forinttal növekedett a televíziós reklámtorta 2014-ben. A televíziós reklámbevételek megoszlását tekintve eltolódás figyelhettünk meg a földfelszíni sugárzású csatornáktól a kábelcsatornák irányába” – mondta Havas István, az EY vezérigazgatója a sajtótájékoztatón.

„A teljes reklámbevételen belül a klasszikus reklámszpotokból származó bevételek 9 százalékkal, a nem szpot típusú bevételek 29 százalékkal emelkedtek. A változás valós növekedést jelent és nem magyarázható az adatszolgáltató csatornák összetételével vagy számával.” – hangsúlyozta Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke.

Bővülő reklámbevételek

A 2013-ban tapasztalt 6 százalékos csökkenés után tavaly 10 százalékkal bővültek a televíziós piac reklámbevételei. A reklámtorta ennek eredményeként tavaly 4,39 milliárd forinttal 50 milliárd forintra növekedett. A kábeltelevíziók reklámbevételei 28 százalékkal emelkedtek 2014-ben, míg a földi sugárzású adók piacán 1 százalékos volt a bővülés – derül ki a felmérésből. Ennek megfelelően tovább nőtt a kábeltelevíziók részaránya a teljes reklámtortán belül, a szektor összbevételének 36 százalékát, mintegy 17,87 milliárd forintot, ezek az adók adták.

A nem szpot jellegű bevételek összege a tavalyi 39 százalékos csökkenés után idén jelentősen, 29 százalékkal emelkedett 2,94 milliárd forintra, ezzel párhuzamosan a reklámszpotokból származó bevételek 9 százalékos növekedést értek el, meghaladva a 47 milliárd forintot.

Így készült a reklámpiaci felmérés

A 2014. évi televíziós reklámpiaci felmérésben 51 televízió csatorna szolgáltatott adatot. Az előző évhez képest két új televízió csatlakozott a felméréshez, két csatorna pedig idén nem vett részt az adatszolgáltatásban. A piac méretének megállapításához az adatokat közvetlenül a televíziós társaságok, valamint sales house-ok szolgáltatták. Az adatok összegyűjtését és összesítését az EY végezte. A beérkezett adatokat a feldolgozást követően a cég megsemmisítette. A jelentés elkészítésekor idén is a net-net (kedvezményekkel csökkentett, ügynökségi jutalék levonása utáni) reklám árbevételt vették figyelembe. A felmérés nem tartalmazza a barter tevékenységből származó bevételeket, valamint az olyan egyéb forrásokat, mint például az emelt díjas telefon és SMS, a rendezvények, valamint a saját márkás árucikkek. A szponzoráció tartalmazza a termékmegjelenítésből származó bevételt is, a szponzor-finanszírozott műsorok esetében azonban a bevétel nem tartalmazza a produkciós költségeket.

  • Megosztom