- Hirdetés -

Nőtt a tévé népszerűsége

|

- Hirdetés -

A harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 9 perccel nőtt az az idő, amit a magyarok naponta a tévéképernyők előtt töltenek – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból.
A harmadik negyedévben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 25 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely 9 perccel több, mint az előző év ugyanezen időszakában – írja közleményében a Nielsen Közönségmérés. A 18-49 évesek esetében 3 óra 20 perc volt a napi átlagos tévénézési idő, amei 4 perces bővülést jelentett tavalyhoz képest, az 50 év felettiek pedig naponta átlagosan 6 óra 5 percet ültek a képernyők előtt, 16 perccel túlszárnyalva a tavalyi napi átlagos tévénézési idejüket. A jelentős növekedés forrása elsősorban a nyári Vizes VB és az új őszi struktúra műsorainak sikere volt, továbbá az újabb tematikus csatornák is vonzották a közönséget a képernyők elé.
Az időeltolásos tévénézésre (Time-shifted Viewing, TSV) irányuló mérések szerint a teljes népesség a napi tévénézéssel töltött idejének 1,3%-át, átlagosan 3,3 percet fordított időben eltolt televíziós tartalom fogyasztására 2017 harmadik negyedévében. A 4-17 és a 18-49 éves korosztály a tévénézésre fordított idejének 1 illetve 1,6 százalékát töltötte késleltetett tévés tartalom fogyasztásával, míg az 50 év felettieknél ez az arány 1,1% volt.
A napi átlagos tévénézési idő felét – 49,8 százalékát fordították a nézők az általános szórakoztató csatornák csoportjára, amely 2017-től már a TV2, RTL Klub, M3, Duna TV és Duna World csatornákat is magában foglalja. A filmcsatornák csoportja volt a második legnépszerűbb 11,1%-os részesedéssel, míg a harmadik helyezés az M1 csatornával kibővült hírcsatornáké lett 8 százalékkal, szoros versenyben a gyerekcsatornákkal melyek a napi átlagos tévénézési időből 6,9%-ban részesedtek az idei harmadik negyedév – vagyis a nyári – kora őszi időszak – során.
A sugárzási időből és műsorfogyasztásból való részesedések az egyes műsortípusok esetében eltérően alakultak1. A vizsgált időszakban a mozifilm műsoridőből való részesedése 8,6%-os volt, és ennek felét akciófilmek illetve vígjátékok tették ki. A tévénézési időből a mozifilmek 15,2 százalékban részesedtek, melyből 9,3%-ot az akciófilmek és vígjátékok mondhattak magukénak. A „nem zenés fikció” 2 kategóriájába sorolt műsorok 30,2%-ban részesedtek a sugárzási időből, melynek kétharmadát sorozatok és szappanoperák alkották, a fennmaradó harmad pedig majdnem teljes egészében animációs filmekből állt. A tévével történő kikapcsolódás során mindig a nem zenés fikció bizonyul a legnépszerűbbnek: 29%-os részesedésének több mint háromnegyedét sorozatok illetve szappanoperák tették ki, és a fennmaradó rész szinte teljes egészében az animációké volt. A „hírek, aktuálpolitika, gazdaság” tematika a műsoridő 2,4%-át képviselte, de a tévénézési idő tekintetében közel négyszeres arányt – 9,2%-ot értek el, vagyis lényegében ugyanannyi időt szántunk hírműsorokra, mint vígjátékok és akciófilmek megtekintésére.
A kulturális, ismeretterjesztő műsorok a programkínálat 10,1%-át alkották, de a nézők szempontjából kevésbé került kihasználásra, így a képernyők előtt töltött időből csupán 4,1% jutott rájuk. A zenés műsorok a műsoridőből 6,2%-ban részesedtek, ugyanakkor a fogyasztási arányuk éppen feleakkora, 2,6% volt. Ez a jelenség a sportműsorok esetében is igen gyakori, kivéve, ha valamilyen népszerű sporteseményt (pl. Olimpia, EB, VB) közvetítenek az adott időszakban. Az idei harmadik negyedévben a sportműsorok 6,3%-os sugárzási arányhoz képest igen hasonló, 5,9%-os volt a műsorfogyasztásból való részesedésük, melyben feltehetően fontos szerepe volt a Budapesten megrendezett és nagy érdeklődésre számot tartó Vizes VB közvetítéseinek. A műsorkínálat 9,6%-át a „nem zenei szórakoztató3” tematika alkotta, melynek közel a fele valóságshow-ból állt. A nézők ezt igen hasonló arányban használták ki: a tévénézési időből 10,1%-ot fordítottak a szórakoztató műsorokra, melyből 4,1%-ot a valóságshow képviselt, és a fennmaradó 6%-on osztoztak az egyéb szórakoztató műsorok. A reklámok a teljes műsoridőből 12,4%-ot szakítottak ki maguknak, és szinte azonos arányban részesedtek a tévénézési időből is. Másként fogalmazva tévénézésünk minden nyolcadik percét reklámnézéssel töltöttük el.
A reklámok naponta átlagosan 5,87 millió főt értek el 2017 harmadik negyedévében, ami 117 ezerrel kevesebb, mint egy évvel korábban, ugyanakkor az egy főre jutó napi átlagos reklámnézési idő 25-ről 29 percre növekedett, és egy fő naponta átlagosan 106 reklámfilmet tekintett meg: tizennéggyel többet, mint 2016 harmadik negyedévében.
A napi fogyasztási cikkek (FMCG termékek) hirdetési rangsorában az első helyre a „sör” került, második a „puding, tejalapú desszert”, a harmadik helyen pedig a „szénsavas üdítő” termékosztályának televíziós hirdetései állnak 2017 harmadik negyedéves, teljes népességre vonatkozó összes GRP alapján.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újdonságokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung a milánói EuroCucina 2024 szakkiállításon az összekapcsolt otthonok jegyében mutatja be új, prémium konyhai eszközeit és az életstílust, amit a készülékek kínálhatnak. A Rho Fiera Milano területén, 2024. április 16. és 21....

Kiderült, miért rendeződik át a munkaerőpiac

Miközben több mint 70 ezer állás betöltetlen ma Magyarországon, csaknem 100 ezer külföldi munkavállaló dolgozik az országban és több mint 200 ezer ember inaktív. Az elvándorlás és a külföldi munkavállalás évtizedes jelenség és a...

Olimpia: egyetlen pillanatról sem kell lemaradnunk

A Warner Bros. Discovery (WBD) teljes portfólióját és hálózatát kihasználva Európa-szerte a lehető legteljesebb élményt nyújtja majd a nézőknek. A Eurosport mellett a május 21-én induló Max platformon az olimpia minden pillanata megtekinthető lesz.A...

Különleges interjú Szoboszlai Dominikkal

Szombat este 20:25-kor tűzi műsorára a Spíler 1 a legsikeresebb magyar focista, a Liverpoolban játszó Szoboszlai Dominikkal készült exkluzív interjúját. Baumstark Tibor nem csak a magyar válogatott csapatkapitányával beszélgetett, végig járta azokat a helyszíneket,...

Még nem lélegezhetnek fel a vállalatok

Országos szinten számottevően csökkent a munkavállalói fluktuáció, 28 százalékra mérséklődött tavaly, az egy évvel korábbi 33 százalékról. Azonban a vállalatok nem lélegezhetnek fel, mert ez az érték még mindig kétszerese az elfogadhatónak. A csökkenés...

Érdekes adatok jöttek a fővárosi ingatlanpiacról

Az ingatlanvásárlók ötöde szerződött 2024 első negyedévében első otthonára a Duna House értékesítési adatai alapján. Zömében (29%) a fővárosi lokációt választották az ügyfelek, de Pest és Bács-Kiskun vármegye is vonzotta az első lakást szerzőket....

Tévézésben az éllovasok között vagyunk

A televíziózás továbbra is meghatározó napi szabadidős tevékenység hazánkban annak ellenére, hogy Európa legtöbb országában, de a világ számos táján is csökken a televízió népszerűsége. A Föld népessége napi szinten 2 óra 25 percet...

Május elején rajtol a ValóVilág12

Május 5-én ismét megnyílik a ValóVilág Villa kapuja, amelyet mindenre elszánt játékosok lépnek át. Mindennapjaikat a nézők 24 órában követhetik nyomon az RTL+ streaming platformon, ahol a felhasználók teljes mértékben részesei lehetnek az eseményeknek. Tizenkettedik...

Berki Krisztiánnal keresi a tehetséges sportolókat a Szentkirályi

Ötödik alkalommal indul útjára a Szentkirályi Tehetségprogram, amely a Magyar Olimpiai Bizottság szakmai támogatásával, és a program nagykövetével, az olimpiai bajnok tornász Berki Krisztiánnal közösen keresi a legtehetségesebb hazai utánpótlás-sportolókat, hogy elősegítse sportkarrierjük kiteljesedését....

Ők döntik el, kik a Csodanők

A 2024-es Carrie Csodanő Díj zsűrije ismét közismert tagokból áll. A díjat azért hozta létre 2023-ban a Carrie Magazin, hogy minden olyan nő-anya elismerést kaphasson, aki nem feltétlenül tűnik ki mindenhol, de rendkívül lényeges...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csavar egyet közönségkedvenc szendvicsén a McDonald’s

A tavalyi nagy sikert követően új Erős Pistás szendvicsekkel várja vendégeit a hazai McDonald’s. A fogyasztók visszajelzéseit meghallgatva idén az eddiginél még „pistásabb” formában érkeznek a burgerek.A két márka kollaborációja – a mekis szendvicsek...

Újdonságokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung a milánói EuroCucina 2024 szakkiállításon az összekapcsolt otthonok jegyében mutatja be új, prémium konyhai eszközeit és az életstílust, amit a készülékek kínálhatnak. A Rho Fiera Milano területén, 2024. április 16. és 21....

Kiderült, miért rendeződik át a munkaerőpiac

Miközben több mint 70 ezer állás betöltetlen ma Magyarországon, csaknem 100 ezer külföldi munkavállaló dolgozik az országban és több mint 200 ezer ember inaktív. Az elvándorlás és a külföldi munkavállalás évtizedes jelenség és a...

Olimpia: egyetlen pillanatról sem kell lemaradnunk

A Warner Bros. Discovery (WBD) teljes portfólióját és hálózatát kihasználva Európa-szerte a lehető legteljesebb élményt nyújtja majd a nézőknek. A Eurosport mellett a május 21-én induló Max platformon az olimpia minden pillanata megtekinthető lesz.A...

Különleges interjú Szoboszlai Dominikkal

Szombat este 20:25-kor tűzi műsorára a Spíler 1 a legsikeresebb magyar focista, a Liverpoolban játszó Szoboszlai Dominikkal készült exkluzív interjúját. Baumstark Tibor nem csak a magyar válogatott csapatkapitányával beszélgetett, végig járta azokat a helyszíneket,...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...