Nézettségben a TV2 az új RTL Klub

Főleg az erős Exatlonnak köszönhetően nyerte a hétköznap estéket a TV2, de a vasárnapi főműsoridő is az övék volt. Az RTL Klubon a Híradó és a Fókusz továbbra is jó nézőszámokat hozott, valamint magas nézettséggel futott a Mellékhatás című sorozatuk.

A múlt hetet ismét nyerte a TV2, ráadásul annál a célcsoportnál (18-49 évesek, főműsoridő) vizsgálva, ami elvileg az RTL terepének számít. A TV2 14,5 százalékos közönségarányt ért el, az RTL Klub pedig kerek 9 százalékot. Ez 5,5 százalékpontos előnyt jelent a TV2 számára. Láttunk már ilyet, csak akkor az RTL Klub vezetett hasonló módon.

Amennyiben csak a hétfőtől péntekig terjedő időszakot nézzük, akkor a TV2 15,4 százalékos, az RTL Klub 8,7 százalékos share-rel zárta a hetet, ami pedig már 6,7 százalékpontnyi differenciát jelent.

Csatornacsoportok terén (szintén 18-49 évesek és főműsoridő) a TV2 Csoport ért el jobb, 27,9 százalékos eredményt, az RTL Magyarország 22,7 százalékával szemben. A sales house-ok szintjén is érdekesen alakulnak a dolgok, hiszen év elejétől az R-time-hoz kerültek a Sony és a Warner Media csatornái, aminek köszönhetően az RTL előre bejelentette, hogy az ő portfóliójuk lesz 2020-ban a piacvezető és nem az Atmedia.

Ez igaz volt eddig és igaz most is, de nagyon lecsökkent a két sales house közötti különbség a múlt héten. Az R-time portfóliója 42 százalékos, az Atmedia 40 százalékos share-t produkált. Három héttel korábban ez még 46 és 37 százalék volt az R-time javára (18-49 évesek és főműsoridő).

20. hét / 19. hét / 18. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 9% / 9,3% / 9,7%
TV2 – 14,5% / 13,9% / 13,5%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (20. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Híradó – 17,2% (18%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 13,2% (15,1%)
Barátok közt – 9% (10,4%)

TV2
Tények – 15,5% (16,9%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 14,3% (16%) – hétfőtől szombatig
Exatlon Hungary – 17,3% (16,1%)

A fentiekből látszik, hogy hol nyerte meg ennyire az estéket a TV2. Az Exatlon 19:30-tól majdnem a főműsoridő végéig tart és uralja a sávját, a Barátok közt sem jelent számára ellenfelet.

Az RTL Klubon hétköznap a Barátok köztöt követően sugárzott saját gyártású műsorok közül ismét a Cápák között teljesített a legjobban, 8,8 százalékos közönségarányt ért el. Ez volt a héten az egyetlen műsor, ami az előtte futó Barátok közthöz képest növelni tudta a nézőszámát a 18-49 éveseknél. Kedden az Isten veled, Magyarország 7,1 százalékos, szerdán a Toplista 6,5 százalékos, csütörtökön a Bűnös lelkek 5,3 százalékos share-t ért el.

Az RTL Klub hétvégi saját gyártásai közül a szombatiak teljesítettek jobban. A Made in Karantén 11,7 százalékos, a Mellékhatás című sorozat 13,6 százalékos közönségarányt hozott össze és ezzel nyerték is a sávjukat. Viszont vasárnap a Maradj haza magadnak 9,1 százalékot, a Segítség! Itthon vagyok! 8,4 százalékot ért el és kikaptak a Kellékfeleség című filmtől, amit velük szemben adott a TV2.

Hiába a sok RTL-es saját gyártás, a műsoros toplistát a TV2 műsorai vezetik. A 18-49 évesek körében a múlt hét legnézettebbje az Exatlon csütörtöki adása volt 276 ezres nézettséggel, a második legnézettebb pedig az említett Kellékfeleség című vígjáték volt, ami 262 ezer nézőt vonzott a kereskedelmi célcsoportból.

A teljes lakosságnál a szerdai Tények és Tények Plusz bizonyult a legnézettebbnek 757 ezer, illetve 738 ezer nézővel.

Az RTL Klub műsorai közül a 18-49 éveseknél a Mellékhatás teljesített a legjobban a maga 198 ezer nézőjével, a második legtöbb nézőt vonzó RTL-es produkció pedig a szerdai Híradó volt 183 ezer nézővel.

A teljes lakosságnál a legcombosabb RTL-es tartalomnak a szerda esti Híradó bizonyult 732 ezer nézővel, a második legjobbnak pedig a szerdai Fókusz 598 ezres nézettséggel.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

nézettség tevestop2020_20het1849
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

nézettség tevestop2020_20hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

  • Megosztom