Megint nyert egy hetet A mi kis falunk

Viszont nem sokkal maradt le tőlük a Sztárban sztár leszek című TV2-s produkció. Az RTL Klubon bár javított, de még mindig csatornaátlag alatt teljesített a Love Island, a TV2-n pedig a Kapd el, ha tudsz hozott csatornaátlag alatti eredményt.

Egy héttel ezelőtt arról írtunk, hogy meglehetősen közel került a TV2 az RTL Klubhoz. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben pusztán 0,7 százalékpontot tett ki az RTL Klub előnye. Az elmúlt héten egy kicsit rákapcsolt az RTL Klub, 0,4 százalékponttal nőtt a share-jük, a TV2-é pedig 0,9 százalékponttal csökkent. Így már kereken 2 százalékpont volt a két legnézettebb csatorna közötti különbség.

Az esték többségét az RTL Klub nyerte. A TV2 pénteken volt erősebb, bár csak kis differenciával (13,3% vs. 13,2%), vasárnap pedig egyértelműbb előnnyel nyerte az estét a TV2 (14,6% vs. 11,4%).

Csatornacsoportok terén a 18-49 éveseknél és teljes napon továbbra is a TV2 Csoport vezet 23,7 százalékkal, az RTL Magyarország csatornái 22,5 százalékot értek el. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben viszont fordítani tudott az RTL: a televíziók összességében 27,7 százalékos share-t produkáltak, miközben a TV2-s csatornák 26,6 százalékot.

37. hét / 36. hét / 35. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 13,8% / 13,4% / 12,8%
TV2 – 11,8% / 12,7% / 10,9%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (37. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Barátok közt – 8% (8,3%)
Híradó – 18,3% (17,2%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 15,5% (16,3%)
Drága örökösök – 17,6% (16,8%)
Love Island – 11,6% (10,6%) – hétfőtől vasárnapig
Barátok közt ismétlés – 7,6% (6,6%)

TV2
Anya – 8,3% (6,8%)
Tények – 13,8% (14,2%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 16,9% (16,1%)
Ázsia Expressz – 15% (14,5%)
Kapd el, ha tudsz – 8,8% (9,9%)
Extrém Activity – 7,2% (6,1%)

Az RTL Klub estéinek három tartóoszlopa továbbra is a Híradó, a Fókusz és a Drága örökösök. Mindegyik erős, az RTL Klub heti átlagát meghaladó eredményeket szállított múlt héten is. A minden egyes este műsorra tűzött Love Island heti átlaga egy százalékpontot erősödött, de még ezzel is bő két százalékponttal a csatornaátlag alatt maradtak.

A Love Island átlaga egyébként egy eléggé hullámzó hetet takar. Szerdára és csütörtökre ugyanis egész megcombosodott a műsor, 14 és 14,5 százalékos share-t értek el. Utána viszont a pénteki, de főleg a hétvégi adások már ennél jóval gyengébb eredményt hoztak.

Az elmúlt két hét alapján a Barátok közt Híradó előtti sávba pakolása és késő esti ismétlése nem tűnik egy sikertörténetnek. Múlt héten a délutáni adás nyolc százalékos, az esti ismétlés 7,6 százalékos átlagot hozott. Ráadásul a délutáni epizódokat 3:2 arányban verte a TV2-n ugyanekkor futó Anya című sorozat.

A Barátok közt délutáni ismétlése a 18-49 éveseknél átlagosan 45 ezer, az esti 72 ezer nézőt vonzott. A teljes lakosságnál ugyanez 285 ezer és 228 ezer nézőt tett ki. A korábbi héthez viszonyítva ez a 18-49 éveseknél a délutáni adásnál csökkenést, az estinél viszont növekvő nézettséget jelent. A teljes lakosságnál pont fordítva történt: a délutáni nézettség nőtt, az esti csökkent.

Összességében a korábbi héthez képest kicsit javított a sorozat, de amennyiben összeadjuk a premier és az ismétlés nézettségét a 18-49 éveseknél (117 ezer) és a teljes lakosságnál (513 ezer), akkor még mindig alacsonyabb számokat kapunk, mint az utolsó olyan héten, amikor a főműsoridőben volt a premier (heti átlagban 146 ezer, illetve 580 ezer néző).

A TV2 esetében az Ázsia Expressz kereken 15 százalékos heti share-t ért el. Ez növekedés a korábbi héthez viszonyítva, valamint jóval magasabb eredmény a TV2 átlagánál. A Kapd el, ha tudsz esetében már nem ilyen jó a helyzet. 1,1 százalékpontot rontottak és a 8,8 százalékos share-jük alulról figyeli a csatornaátlagot. Bár azt meg kell jegyezni, hogy a pénteki adás már jobb, 11,5 százalékos közönségarányt hozott.

A legnézettebb műsor címmel továbbra is A mi kis falunk büszkélkedhet. A kereskedelmi célcsoportnál 375 ezren, a teljes lakosságnál 925 ezren kísérték figyelemmel az RTL Klub sorozatát.

A hét második legnézettebb műsorát a TV2 sugározta: a vasárnapi Sztárban sztár leszek a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is bronzérmes lett. Előbbinél 302 ezres, utóbbinál 921 ezres nézettséggel futott a műsor. Ez különösen jó eredmény annak fényében, hogy az RTL Klub is erős tartalommal készült vasárnapra. A 22 százalékos share-t hozó Sztárban sztár leszekkel szemben a Házasodna a gazda 13,4 százalékot, a Jófiúk című sorozat pedig 12,7 százalékot ért el.

Bejutott egy M4 Sport közvetítés is a műsoros toplistára. A múlt hétfői Magyarország-Szlovákia labdarúgó-mérkőzésre a 18-49 évesek közül 195 ezren, a teljes lakosságból 506 ezren voltak kíváncsiak.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

nézettség 2019_37het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

nézettség 2019_37hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

  • Megosztom