Kiélezetté vált a verseny az RTL Klub és a TV2 között

A hét legnézettebb műsora A mi kis falunk volt, de nem lehet felhőtlen az RTL Klub öröme, mert bár több estét nyertek, de a TV2 főműsoridőben még így is nagyon feljött a nyakukra. Csoportszinten a TV2-s csatornák vezetnek.

Az elmúlt héten az RTL Klub főműsoridős közönségaránya 0,6 százalékponttal nőtt, azonban a TV2-é ezzel párhuzamosan 1,8 százalékponttal erősödött. Így 0,7 százalékpontra csökkent a két legnézettebb csatorna közötti differencia a főműsoridőben és a 18-49 éveseknél.

Az esték többségét az RTL Klub nyerte, a TV2 csütörtökön és vasárnap tudott magasabb share-t elérni, mint a fő konkurensük. Ami sokat lendített a TV2 heti eredményén, az az erős vasárnapi főműsoridős közönségarányuk (16,8 százalék) volt.

Csoportszinten a TV2-s csatornák érték el a legjobb share-t. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben a TV2 Csoport 27 százalékos, az RTL Magyarország 26,2 százalékos közönségarányt produkált. A 18-49 éveseknél és teljes napon pedig a TV2 Csoport 24,2 százalékos, az RTL Magyarország pedig 21,4 százalékos eredményt tudott felmutatni.

36. hét / 35. hét / 34. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 13,4% / 12,8% / 10,6%
TV2 – 12,7% / 10,9% / 8,1%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (34. hét, 18-49 évesek)

RTL Klub
Barátok közt – 8,3%
Híradó – 17,2% – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16,3%
Drága örökösök – 16,8%
Love Island – 10,6% – hétfőtől vasárnapig
Barátok közt ismétlés – 6,6%

TV2
Anya – 6,8%
Tények – 14,2% – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 16,1%
Ázsia Expressz – 14,5%
Kapd el, ha tudsz – 9,9%
Extrém Activity – 6,1%

Az RTL Klubon a csatornaátlag felett teljesített – szokás szerint – a Fókusz és a Drága örökösök. A TV2-n pedig hasonlóan jó eredményt szállított az Ázsia Expressz második évada.

Aminek nem örülhetnek az RTL-nél, az a Love Island első teljes hete, hiszen a műsor 10,6 százalékos heti share-je finoman szólva sem számít erős kezdésnek. Ettől függetlenül azért még nem kell leírni a műsort, hiszen a jellegéből adódóan épülhet a nézőszáma.

A TV2-n a Kapd el, ha tudsz 9,9 százalékos share-t ért el heti átlagban, ami szintén a csatorna átlaga alatti eredmény, még akkor is, ha a hétköznap esti közönségarányukhoz (11,9 százalék) viszonyítjuk.

A múlt hét nagy újdonsága volt, hogy a Barátok közt premieradásait áttették az esti Híradó előtti sávba, de fél 11 táján meg is ismételték a sorozatot. Ahogy a fenti adatokból is látszik, kiugróan jó eredményt egyik sugárzási időpontban sem értek el. A délutáni sávban ugyan heti átlagban jobb share-t ért el a Barátok közt, mint a vele szemben a TV2-n futó Anya című török sorozat, de csütörtökön és pénteken nyerte a sávot a TV2-s sorozat.

Érdemes megnézni, hogy miként alakult a Barátok közt nézőszáma a korábbi héthez képest. A „költöztetés” előtt a 18-49 éveseknél átlagosan 146 ezres, a teljes lakosságnál 580 ezres nézettséggel futott a szappanopera egy-egy epizódja.

Múlt héten ez a délutáni adás esetében 50 ezer (18-49 évesek) és 272 ezer (teljes lakosság) nézőt jelentett. Az esti ismétlésnél pedig átlagosan 61 500 (18-49 évesek), illetve 233 ezer nézőt (teljes lakosság).

Azaz amennyiben a Barátok közt napi két epizódjának az átlagos nézőszámát összeadjuk, akkor mindkét célcsoportnál alacsonyabb eredményt kapunk, mint a korábbi héten.

A múlt hét legnézettebb műsora A mi kis falunk volt a 18-49 éveseknél (350 ezer néző) és a teljes lakosságnál is (948 ezer néző). Az RTL Klub második legnézettebbjének a Drága örökösök bizonyult. A kereskedelmi célcsoportnál a szerdai epizód (234 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a keddi adás (714 ezer néző) teljesített a legjobban.

A TV2 legnézettebb műsora a vasárnapi Sztárban sztár leszek című műsor volt, ami a 18-49 éveseknél 296 ezres, a teljes lakosságnál 919 ezres nézettséggel futott. A csatorna házi toplistájának második helyén a 18-49 éveseknél a vasárnapi Ázsia Expressz áll 219 ezer nézővel. A teljes lakosságnál a TV2 egy másik vasárnapi műsora volt a második, méghozzá a Tények, ami 762 ezres nézőszámot ért el.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

Nézettség

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

Nézettség

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

  • Megosztom