Netre terelik a médiavásárlást

Az offline médiumok tulajdonosai is online módszerekkel értékesíthetnek a Brains Studio Kft. új szolgáltatása, a Pladform segítségével. A megoldás lehetőséget kínál arra, hogy ne egyszerűen reklámfelületet, hanem tartalmat adjanak el.

 

Pladform néven a magyar piacon újdonságnak számító szolgáltatást indított a Brains Studio Kft., ami a médiavásárlásra kínál egy új lehetőséget. A konstrukció lényege, hogy a hirdetők és a médiatulajdonosok, illetve kereskedőházak (saleshouse-ok) egy online felületen keresztül tudják az egyedi igényeiknek legmegfelelőbb médiafelületet és hirdetési formát kiválasztani. „A Pladform közvetlen hidat alkot a hirdetők és a médiafelület között. A piacon eddig két modell létezett, a direkt értékesítés és a közvetítőn keresztül történő eladás. A mi általunk létrehozott platform nem helyettük, hanem mellettük nyújt megoldást. Eddig az online felületek kivételével nem lehetett az interneten keresztül médiamegjelenést vásárolni. A mi rendszerünk segítségével az offline médiatulajdonosok is online módszerekkel értékesíthetnek, felhasználva az ott található tudást” – mondta el az mmonline.hu-nak Bíró Gábor, a Brains Studio Kft. ügyvezetője, a Pladform társalapítója.

 

A Pladform létrehozói azt ismerték fel, hogy kínálati oldalról (a formátumok és megoldások szinte végtelen száma miatt) minden adott a sikerhez, de ehhez egy nagyobb értékesítési csapatra lenne szükség, amely természetesen finanszírozási kérdés. Keresleti oldalról az igény és a törekvés is megvan, de részben az idő, részben az alapinformációk hiánya szab gátat a meglévő keretek kitágításának. Ezért jelenleg a kereslet és kínálat nem, vagy nem a kívánt mértékben képes találkozni. Ezen a helyzeten segít a virtuális piactérként is felfogható új rendszer.

 

A Pladform használatához egyszeri regisztrációra van szükség. A potenciális vásárlók felé ezzel kapcsolatban nincs különösebb megkötés, a kötelező adatok megadása után már használhatják is a felületet. A médiatulajdonosok, saleshouse-ok esetében viszont az oldal működtetői egy hitelesítési, azonosítási folyamatot követően döntik el, hogy megjelenhetnek-e a rendszerben. „Mivel B2B kereskedelemről van szó az, hogy ki, mit, hogyan, mikor akar értékesíteni, meghatározza az oldal minőségét. A keresletnek és kínálatnak egymásra kell találnia. Az sem jó, ha túl nagy a kínálat, túl sok haszontalan hirdetési lehetőség van, vagy ha túl kevés, hiszen akkor nem találnak megfelelőt a potenciális hirdetők. Azt mérlegeljük a médiatulajdonos, saleshouse oldalról, hogy milyen médiatípusból milyen tartalmat kínál. Van az a határ, ahol meg kell húznunk a vonalat, hogy illeszkedik-e egy adott termékcsoport a koncepciónkba” – vázolta a szűrés hátterét Bíró Gábor.

 

A Pladformon regisztrált eladók (médiatulajdonosok, sales house-ok) egy előre meghatározott struktúrában tehetnek közzé ajánlatokat. A struktúra kialakításánál arra törekedtek a készítők, hogy egy-egy ajánlatról a lehető legrészletesebb adatokat lehessen megadni, hogy azok a reklámozók számára könnyen kereshetőek, átláthatóak legyenek, valamint egymással összehasonlíthatóak.

 

A rendszer lelkét a kereső funkció adja, ezért a kialakításának arra törekedtek, hogy a lehető legpontosabban kereshető adatbázist alkossanak meg. A reklámozók természetesen médiatípusra és formátumokra is tudnak keresni, de ezenfelül rendelkezésükre áll a szabad szavas keresési lehetőség is. Az eladók minden ajánlatukat tegelhetik, ezzel is elősegítve a pontosabb keresést. Ha ez nem lenne elegendő, egy-egy médiatulajdonos saját üzletében is lehet közvetlenül keresni.

 

Amennyiben egy reklámozó valamely ajánlatot meg kívánja vásárolni, azt egyetlen kattintással megteheti, a regisztráció nyomán minden szükséges adat a rendszerben van, így a Pladform hivatalos megrendelőt képes készíteni és küldeni az eladó felé a vevő nevében. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a Pladform a megrendeléssel kapcsolatos összes adminisztratív terhet leveszi a reklámozó válláról. A megrendelő kiküldésével a Pladform a folyamatból kilép, így minden ezt követő lépés (visszaigazolás, anyagleadás, egyeztetés, számlázás és teljesítési igazolás) közvetlenül az eladó és a vevő között történik a korábban kibocsátott megrendelőnek megfelelően.

 

Az új rendszer a médiatulajdonosok számára nyújt szolgáltatást, ezért a működtetéséhez szükséges bevételeket is ők biztosítják, a hirdetést vásárlónak teljesen ingyenes a megoldás használata. „Van egy fix regisztrációs díj, aminek mértéke az oldalra feltett ajánlatok számától függ. Emellett van egy sikerdíj is, a Pladformon keresztül megvalósult sikeres tranzakciók után bizonyos százalékos kell fizetni” – közölte Bíró Gábor.

 

A Pladform hivatalosan március 16-án indult el, valamennyi, a tesztben is résztvevő médiatulajdonos kínálata elérhető a rendszeren keresztül. (A következő médiatulajdonosok vettek részt a tesztben és készülnek ajánlatokkal: RTL Klub és R-time, RAS, CM Sales, Adaptive Media, Publimont, Metropol, Lapcom, Marquard Media, Class FM). A tárgyalások folyamatosan további médiavállalatokkal és saleshouse-okkal, így a közeljövőben a kínálat további jelentős bővülésére számít Bíró Gábor.

  • Megosztom