Netflix-vezetők: Ez fájni fog!

Ha nem is fogalmaztak ennyire egyértelműen, de ez volt a lényege annak a levélnek, amit a Netflix menedzsmentje a harmadik negyedéves üzleti eredmények bejelentésekor küldött a részvényesek számára. A néhány héten belül elinduló új streaming szolgáltatások legalábbis rövidtávon érezhető veszteséget okoznak majd a cégnek.

A levél alapján a cég vezetői arra számítanak, hogy az utolsó negyedévben és az egész évben is jóval kevesebb fizetős felhasználóval bővül majd a Netflix tábora, mint tavaly. Míg 2018 utolsó három hónapjában 8,8 millió új előfizetővel gyarapodtak, addig idén az év végén 7,6 milliós növekedés várható, míg a teljes évet tekintve a tavalyi 28,6 milliónál majdnem kétmillióval kevesebb lesz az új fizetős felhasználó.

A dolog hátterében természetesen a novemberben induló új streaming videószolgáltatások állnak, amelyek kapcsán a Netflix menedzsmentje is elismerte, hogy eleinte igen komoly érdeklődés lehet irántuk, részben az intenzív marketing kampánynak, részben pedig a kínálatnak köszönhetően, ami a Disney+ esetében például egészen hatalmas lesz. Bár a szakértők egyértelműnek tartották, hogy a Disney, az Apple, illetve az AT&T és a Comcast induló streaming szolgáltatásai komoly kihívást jelentenek majd a szektort az elmúlt években uraló vállalatnak, a társaság részérő eddig a hivatalos kommunikációban csak azt hangsúlyozták, hogy örülnek az élesebb versenynek. Ehhez képest jelent most kisebb meglepetést a menedzsment nyilatkozata, ami egyébként nem rázta meg a befektetőket, hiszen a cég részvényeinek árfolyama a zárás utáni kereskedés során 8 százalékkal emelkedett.

A Netflix vezetői egyébként azt hangsúlyozzák, hogy az újonnan induló streaming videószolgáltatások nem feltétlenül az ő táborukat csökkentik majd, hanem a lineáris tévézésről terelnek át egyre több fogyasztót az on-demand videós tartalomfogyasztás felé.

A Netflix harmadik negyedéve egyébként igen jól sikerült, 6,8 millióval nőtt a fizetős felhasználók száma, ami a legnagyobb bővülés a szolgáltatás történetében a július-szeptemberi időszakban. A képet ugyanakkor árnyalja, hogy előzetesen hétmilliós többlettel számoltak.

A társaság 5,2 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 31 százalékos fejlődést jelentett éves összevetésben. A cég adózott eredménye 665 millió dollár volt, ami az egy évvel korábbihoz képest több mint 65 százalékos növekedést jelent. A Netflix szolgáltatásáért szeptember végén 158,3 millióan fizettek világszerte.

  • Megosztom