Nemzetközi mezőnyben a Café PR és az OTP Nyugdíjpénztár

Több mint 800 kelet-európai pályázó közül jutott a döntőbe a Café PR OTP Nyugdíjpénztár számára készített „Nem dolgozhatsz örökké” kampánya a többek között a nemzetközi PR szövetség (IPRA) és a Holmes Report által támogatott, 2016-os Eventiada Awards-on. A 2011-ben indult díj történetében először jutott magyar pályázat a legjobbak közé, mindjárt az „év PR kampánya” kategóriában. A díjátadó november 11-én lesz Moszkvában.

 

Az OTP Nyugdíjpénztár és a Café PR úgy döntött, hogy a 2014-ben kidolgozott és azóta folyamatosan követett hosszú távú stratégiájához illeszkedően idén nyáron a feje tetejére állítja a nyugdíjcélú megtakarításokról szóló párbeszédet.

 

Az OTP Öngondoskodási Index kutatása rámutatott, hogy a hazai lakosság fejében érdekes ellentmondás alakult ki a nyugdíjas évekkel kapcsolatban. Egyfelől vágynak, egy a versenytársak reklámjaiban is viszontlátott, anyagi gondoktól mentes nyugdíjas korra, másfelől viszont 66 százalékuk úgy véli, hogy időskorában a nyugdíj mellett is dolgozni fog. Ennek megfelelően 65 százalékuk nem is tervezi, hogy elkezd félretenni.

 

A „Nem dolgozhatsz örökké” kampány célja az volt, hogy megmutassa az egyes embereknek is, hogy ez a két elvárás nem fér össze. Ugyanis, ha a fiatal, aktív korú dolgozók nem tesznek félre a saját nyugdíjas éveikre, akkor az általuk vágyott nyugdíjaskor megszűnhet létezni. Hiszen mindenki dolgozni fog élete végéig.

 

A legnagyobb hazai nyugdíjpénztár ezt az üzenetet egy integrált platform segítségével juttatta el a magyar közönséghez. Többek között médiapartneri együttműködésekkel, online kisfilmekkel, valamint folyamatos sajtómunkával.

 

Emellett az Öngondoskodási Index adataira alapozva az OTP Nyugdíjpénztár megnyitotta Magyarország első nyugdíjmúzeumát, ahol a Gozsdu Udvar több mint 100 000 látogatója találkozhatott a letűnőben lévő nyugdíjas kort szimbolizáló bábukkal.

 

A 2016 nyár végi-ősz eleji időszakban futott kampány most 800 kelet-európai pályázó közül került shortlistre az „Év PR kampánya” kategóriában az Eventiada Awards-on, ami a legnagyobb, Oroszországot is magába foglaló regionális PR verseny. A következő fordulóban a shortlistre jutott pályázók személyes prezentáción mutathatják be kampányaikat a szakmai zsűri előtt, a díjátadó pedig az azt követő napon, november 11-én lesz Moszkvában.

 

 

  • Megosztom