Nem biztos, hogy az iPad menti meg a nyomtatott sajtót

Egy most közzétett amerikai kutatás szerint nem biztos, hogy az iPad képes lesz megmenteni a nyomtatott sajtót. Az iPad használók nagy része nem akar nyomtatott lapot és iPad-et is egyszerre.

Az Apple csodakütyüjéből 2011-re várhatóan 28 millió darabot adnak el, a nyomtatott lapok kiadói nagyon bíznak benne, hogy a csökkenő példányszámokat majd ellensúlyozhatja a hírek fogyasztására, olvasásra kiválósan alkalmas tábla PC.

Igen ám, de egy most közzétett amerikai kutatás szerint az olvasók többsége nem akarja együtt használni a nyomtatott lapot és az iPad-et.

A Missouri School of Journalism 1609 iPad tulajdonost kérdezett meg a hírfogyasztási szokásairól. 58,1 százaléka azoknak, akik előfizetői valamelyik kiadó újságjának, és naponta legalább egy órát tölt el hírek olvasásával az iPad-jükön, azt mondta, hogy nagyon valószínű, hogy hat hónapon belül törli nyomtatott lapos előfizetését. A megkérdezettek 30 százaléka azt mondta, hogy nem tervez előfizetni nyomtatott lapokra. 10 százalékuk pedig úgy válaszolt, hogy már le is mondta korábbi előfizetését és átállt a digitális hírfogyasztásra az iPadje segítségével.

Az iPad-en a legnépszerűbb egyébként a breaking news-ok és a különböző eseményeknek a nyomon követése. A megkérdezettek 84 százaléka mondta azt, hogy főleg emiatt használja az Apple tábla PC-jét.

Az igazán nagy kérdés az, hogy a kiadók milyen üzleti modelleket találnak ki arra, hogy a tartalmaikat értékesíteni tudják az iPad-en is és egyéb tábla PC-ken. A nyomtatott lapok péládányszám-csökkenése miatt elszenvedett bevételkiesést egyre nehezebb feltartóztatni, a digitális platformon való tartalomértékesítés és egyéb szolgáltatásokban viszont még bízhatnak a kiadók.

  • Megosztom