Nem talált fogást a TV2-n az RTL Klub

A Megtörve című török sorozat nagyon kibabrált az RTL Klubbal. A TV2-n pedig továbbra is meglepően magas nézettséget ért el a Bezár a bazár.

Múlt héten ismét kicsit felborultak a korábbi nézettségi erőviszonyok. Az új televízióinak köszönhetően az elmúlt években sokat erősödött a TV2 Csoport, de csatornaszinten az RTL Klub tartotta az előnyét a TV2 előtt a 18-49 éveseknél és főműsoridőben.

Az említett célcsoportnál múlt héten ugyan az RTL Klub 0,5 százalékponttal erősödött, de a TV2 is növelte a share-jét, méghozzá 0,6 százalékponttal. Azaz ismét jobb heti eredményt produkált a TV2, mint a fő versenytársa.

Hétfőtől péntekig minden estét nyert a TV2 és ezen a téren magasabb is volt az előnyük, mint teljes hetet nézve (TV2: 12,7%, RTL Klub: 10,2%). A szombati főműsoridőt jelentős előnnyel nyerte az RTL Klub (RTL Klub: 14,5%, TV2: 6,9%). Vasárnap pedig egál volt az eredmény, mindkét csatorna 9,5 százalékos közönségarányt produkált.

A kereskedelmi célcsoportnál csoportszinten is vezet a TV2. Teljes napon és a 18-49 éveseknél a TV2 Csoport 23 százalékos, az RTL Magyarország 20,7 százalékos share-t tudott felmutatni. Főműsoridőben a TV2-höz tartozó televíziók 26,3 százalékkal zárták a hetet, az RTL Magyarország csatornái pedig 24,2 százalékkal.

25. hét / 24. hét / 23. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 10,7% / 10,2% / 15,1%
TV2 – 11,4% / 10,8% / 10,3%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya, zárójelben a korábbi hét eredményei (25. hét, 18-49 évesek)

RTL Klub
Híradó – 18,5% (18,9%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 15,7% (15,9%)
Megtörve – 8,4% (9,6%)
Barátok közt – 10,4% (11,2%)

TV2
Tények – 12,5% (14,2%) – hétfőtől vasárnapig
Bezár a bazár – 15,6% (16,5%)
Ninja Warrior – 10,6%

Az RTL Klubnak nem kell sokáig keresgélni a bűnbakot, mert egyértelműen a Megtörve című török sorozat miatt szenved a csatorna. A Megtörve múlt héten 8,4 százalékos átlagot ért el, ami ebben a sávban nagyon gyenge eredménynek számít. Pedig előtte a Fókusz még 15,7 százalékot, az RTL Híradó pedig 18,5 százalékot hozott.

Ráadásul ezzel párhuzamosan a TV2-nek nagyon bejött a Bezár a bazár, heti átlagban 15,6 százalékos share-t ért el a game show. A csatorna műsorra tűzte a Ninja Warrior ismétlését is, ami 10,6 százalékot hozott, ez sem rossz eredmény ahhoz képest, hogy egyszer már sugárzott produkcióról van szó.

Mindezektől függetlenül a 18-49 évesek körében egy RTL-es műsor volt a múlt hét legnézettebbje: a Fókusz szerdai adása, ami 184 ezer nézőt vonzott. Második helyre a hétfői Bezár a bazár futott be 174 ezres nézőszámmal. A toplista harmadik helyén az Aladdin című animációs film tűnik fel – ennek köszönheti az RTL Klub, hogy nyerte a szombat estét – 170 ezres nézőszámmal.

A teljes lakosságnál két TV2-s produkció vezeti a műsoros toplistát: a vasárnapi Tények (669 ezer néző) és a hétfői Bezár a bazár (639 ezer néző). Harmadik a szerda esti RTL Híradó volt 634 ezer nézővel.

Az M4 Sport vasárnap délutáni Forma-1 közvetítése is bekerült a nézettségi toplistákra. A verseny a 18-49 éveseknél 131 ezres, a teljes lakosságnál 380 ezres nézettséggel futott.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

  • Megosztom