- Hirdetés -

Nem bízunk az e-egészségügyben

|

- Hirdetés -

A betegek többsége a hagyományos orvosi megoldásokat részesíti előnyben a digitális egészségügyi technológiákkal szemben – derül ki a Baker McKenzie friss felméréséből. Az e-egészségügy iránti távolságtartás fő oka a páciensek adatbiztonsággal kapcsolatos aggodalma, miközben sokan az alapvető szabályozási kérdésekkel sincsenek tisztában.

A megszokott egészségügyi módszerekben bízik a betegek közel kétharmada függetlenül attól, hogy konzultációról, diagnosztizálásról vagy kezelésről van szó. A Baker McKenzie legfrissebb nagy-britanniai kutatásában résztvevő páciensek több mint fele (54%) aggódik amiatt, hogy a digitális eszközök használatával a személyes egészségügyi információik rossz kezekbe kerülhetnek. Elsősorban attól tartanak, hogy ezek az érzékeny adatok felhasználhatóak lennének ellenük, ami például magasabb egészségbiztosítási költségekkel vagy munkahelyi diszkriminációval járhat.

Annak ellenére, hogy az Európai Unió új általános adatvédelmi rendelete, a GDPR, a felhasználók adatkezeléssel kapcsolatos informáltságát és tudatosságát is hivatott elősegíteni, az egészségügyben ezen a téren további előrelépésre lenne szükség. A felmérés eredményei arra utalnak, hogy a páciensek nem rendelkeznek megfelelő ismeretekkel az adatok felhasználhatóságát és megoszthatóságát érintő kérdésekben. A tanulmány szerint ugyanis a megkérdezettek 70 százaléka elismeri, hogy nem egyértelmű számára ki férhet hozzá az információkhoz, és csak minden tizedik érti, hogy adatait hogyan osztják meg a digitális egészségügyi eljárások során.

A felmérés ezzel párhuzamosan rávilágít, hogy miközben a szigorúan szabályozott digitális orvostechnikai eszközöknek minősülő megoldások iránt kifejezetten alacsony a fogyasztói bizalom, addig az olyan, úgynevezett „lifestyle” termékek felé, mint az okosórák vagy pulzusmérők, ugyanez igen magas. Ráadásul ez utóbbi iránt az elkötelezettség annak ellenére alakult ki, hogy ezen a területen a minőségbiztosításra nincsenek szabályok.

A megállapítások rámutatnak arra is, hogy a mindenki számára áttekinthető és transzparens digitális egészségügy folyamatok, mind az adatgyűjtés, mind pedig a felhasználás területén jelentősen növelné az ügyfélbizalmat. Emellett szükség van rá, hogy a páciensek számára is egyértelműen elváljon, mely tevékenységek sorolhatók az e-egészségügy körébe. A válaszadók kétharmada (65%) szerint az átláthatóság látványosan erősítené a digitális egészségügyi termékekbe és szolgáltatásokba vetett hitet.

Ezt erősítendő a cégeknek a márkastratégiájuk részeként érdemes beépíteni az eszközökkel kapcsolatos tájékoztatásukba – használati útmutatóba, oktatóanyagokba, reklámanyagokba – a fokozott adatvédelmi transzparencia követelményeit. Ez már rövidtávon is kifizetődhet, hiszen így hatékonyan növelhető a fogyasztói tájékozottság, ami a bizalom alapja.

„A kutatás eredményei tükrözik, hogy a digitális egészségügy terén a transzparencia a kritikus pont. A vállalatok számára ennek megteremtéséhez vezető út egyik fő állomása pedig, hogy a terület jogszabályait hatékonyan alkalmazzák, ami a fogyasztók számára is közérthető viszonyokat jelent. Ehhez számos esetben nincsenek meg a belső erőforrások, és szükség van olyan külső szakmai partnerek bevonására, akik otthonosan mozognak a területen” – fejtette ki dr. Bíró Helga, a Hegymegi-Barakonyi és Társa Baker&McKenzie Ügyvédi Iroda partnere.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...

Különleges mesekönyv készült

Hiánypótló kiadvány hívja fel a figyelmet arra, hogy mit tehetünk felelős felnőttként a gyerekek biztonságáért. A Minden gyerek kicsi kincs című könyv Gyurkó Szilvia, a Hintalovon Alapítvány gyerekjogi szakértőjének szakmai támogatásával készült és jelent...

Rengeteget adományoztak a Tesco vásárlói

138 962 kiló tartósélelmiszert adományoztak a vásárlók a Magyar Élelmiszerbank Egyesület országos tartósélelmiszer-gyűjtő akciójában a hétvégén. Ez a mennyiség csaknem másfélszerese a tavaly felajánlottnak, így országszerte közel 27 800 rászoruló kaphat támogató csomagot az...

Régóta várt funkciót tesz elérhetővé a Wolt

Mostantól a Wolt magyarországi felhasználói egyszerre két, ugyanazon a környéken található étteremből vagy üzletből is rendelhetnek - egyetlen szállítási díjért.A funkciót először Helsinkiben tette elérhetővé a Wolt, a napokban pedig elkezdte kiterjeszteni azt Magyarországra,...

Felpörögtek az önkéntes pénztárak

Igen eredményesen kezdték az évet a hazai önkéntes nyugdíj- és egészségpénztárak, amelyek mind az összesített taglétszám, mind a tagi és munkáltatói befizetések tekintetében jelentős előrelépést mutattak fel az első negyedévben. A nyugdíjkasszák ismét reálhozamot...

Jó hír a repülővel utazóknak

Több fintech megoldás után ezúttal egy insurtech szolgáltatással teszi egyszerűbbé a pénzügyek intézését az Erste. A pénzintézet repülőjárat-késésbiztosításával az ügyfelek 16 ezer forint szabadon felhasználható kompenzációt kapnak azonnal, ha a gépük 60 percnél többet...

Különleges kampány az 1 százalékért

A legfrissebb adatok szerint tíz adózóból csupán négy rendelkezik adója 1%-áról. A Kuckó Önkéntes Program (Szintlépés Alapítvány) most arra hívja fel a figyelmet, hogy bármennyire aprónak tűnik a felajánlás összege, rengeteget jelent a gyermekotthonban...

Flash Award: megvannak a shortlistesek

A Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége (MaReSz) 2024-ben is meghirdette a rendezvényszervező és -szolgáltató szektor szereplői számára 2023-ban alapított Flash Award díjpályázatot. A zsűri 36 shortlistes pályázatot választott ki, a győzteseket május 28-án mutatják...

Megtriplázta nyereségét a Telekom

Az idei első negyedévben több mint 220 milliárd forintra növelte árbevételét a Magyar Telekom, a bővülésben meghatározó szerepet játszott a mobil üzletág. A cég nyeresége hatalmasat nőtt, majdnem háromszorosa lett az egy évvel korábbinak....

Többmilliós büntetést kapott a TV2

Hibás korhatári besorolás miatt 2,75 millió forintos bírságot rótt ki a TV2 médiaszolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület heti ülésén a Bochkor című rádióműsort és a Mozi+ egyik filmjét is...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...

Különleges mesekönyv készült

Hiánypótló kiadvány hívja fel a figyelmet arra, hogy mit tehetünk felelős felnőttként a gyerekek biztonságáért. A Minden gyerek kicsi kincs című könyv Gyurkó Szilvia, a Hintalovon Alapítvány gyerekjogi szakértőjének szakmai támogatásával készült és jelent...

Rengeteget adományoztak a Tesco vásárlói

138 962 kiló tartósélelmiszert adományoztak a vásárlók a Magyar Élelmiszerbank Egyesület országos tartósélelmiszer-gyűjtő akciójában a hétvégén. Ez a mennyiség csaknem másfélszerese a tavaly felajánlottnak, így országszerte közel 27 800 rászoruló kaphat támogató csomagot az...

Régóta várt funkciót tesz elérhetővé a Wolt

Mostantól a Wolt magyarországi felhasználói egyszerre két, ugyanazon a környéken található étteremből vagy üzletből is rendelhetnek - egyetlen szállítási díjért.A funkciót először Helsinkiben tette elérhetővé a Wolt, a napokban pedig elkezdte kiterjeszteni azt Magyarországra,...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...