Negatív Brexit-hatás a hirdetőknél

Az idei évre és jövőre vonatkozó brit reklámpiaci előrejelzését is rontotta a legújabb IPA Bellwether prognózis. A változást egyértelműen az Európai Unióból történő kilépéssel indokolják, ami miatt már idén is csökkenhetnek a hirdetési bevételek a szigetországban, jövőre pedig várhatóan folytatódik a negatív tendencia.

 

Bár a második negyedév növekedést hozott az Egyesült Királyság reklámpiacán, már nem sokáig örülhetnek a médiacégek. A legfrissebb IPA Bellwether Report szerint ebben az évben 0,2 százalékos, jövőre pedig további 1,3 százalékos csökkenés várható a szigetországban a reklámköltésben. Amennyiben bejön a jóslat az különösen fájó lehet a brit reklámipar számára, főként annak fényében, hogy korábban még 3,3 százalékos növekedést vártak 2016-ra és a jövő évre is 2,7 százalékos bővülést prognosztizáltak.

 

A háttérben természetesen a Brexit áll, vagyis az a tény, hogy a britek népszavazáson úgy döntöttek, kilépnek az Európai Unióból. Bár többmillió aláírás gyűlt össze arra a kezdeményezésre, amely újabb népszavazást tartana a kérdésről, ennek esélye jelenleg minimális. Az Egyesült Királyság új miniszterelnöke, Theresa May már kijelentette, hogy nem lesz újabb népszavazás és kilépnek az EU-ból.

 

A tanulmány megemlíti azt is, hogy a Brexit negatív hatása mellett a felmérés során megkérdezettek gazdasági fejlődésbe vetett bizalma is megingott, ami szintén hozzájárult az előrejelzés jelentős megváltoztatásához. A válaszadók 68 százaléka jelezte például, hogy befagyasztották a marketing büdzséjét.

  • Megosztom