Napirenden az önszabályozás

A szlovák soros EU elnökség keretében szervezett program az EU „Better regulation” kiemelt témájával foglalkozott. A reklám önszabályozásról, mint a „better regulation” legjobb példájáról Fazekas Ildikó tartott előadást.

 

A szlovák elnökség a holland elődjük által is napirendre tűzött témát folytatta, amely az EU által kiemelten kezelt kérdés – a jobb szabályozás, vagyis a jogi szabályozás mellett az egyéb szabályozási módok, mint az ön-és társszabályozás – volt.

 

A reklámszakma számára kiemelten fontos, hogy a reklám önszabályozás területén tett vállalásokról és az önszabályozó reklámszervezetek működéséről legyen elegendő információja a döntéshozóknak, és azt magas szinten elfogadják, valamint a jogszabályokban is elismerjék. Külön jelentőséget ad e kérdésnek, hogy ebben az évben zajlik a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos EU jogszabálycsomag felülvizsgálata. A közlemúltban közzétett AVMS (médiát szabályozó EU irányelvben), valamint az adatvédelmi rendelet már fontos megállapításokat tartalmaz az önszabályozásról.

 

A konferencián az EU tagországok mellett vezető EU tisztségviselők és az OECD szakemberei is részt vettek.

 

Az EASA elismertségét mutatja, hogy az ön- és társszabályozásban érintett iparágak közül egyedüliként a reklám önszabályozás kapott szót a konferencián, hogy az önszabályozás teljes rendszerét az előzetes véleménykéréstől a monitoringig, valamint az új kihívásokra történő gyors reagálását, mint például a kódex digitális területekre történő kiterjesztését ismertesse – fogalmaz Fazekas Ildikó ÖRT főtitkár.

 

Mint minden konferencián, a kávészünetek itt is fontosak voltak, és jó volt hallani, hogy a reklám önszabályozásról, mint sikertörténetről szóltak az EU képviselők és a kérdés tárgyalására életre hívott kerekasztal jelenlévő képviselői is – tette hozzá Fazekas.

  • Megosztom