Nagyvárosokba terelődik a vásárlóerő

Egyre inkább a nagyvárosok, megyeszékhelyek felé terelődik a fizetőképes kereslet a GKI adatai szerint. A járvány sok változást felgyorsított, a reklámköltésekre negatív hatással volt. Ennek következménye, hogy a helyi médiumok tulajdonosai az eddiginél is nyitottabbak az együttműködésre.

Magyarországon 2020 elején több mint 4.5 ezer helyi médium működött a magyar tulajdonú Whitereport nemzetközi kutató cég adatai szerint, ezzel a legnagyobb médiumszámú szegmenst képezi. A geotarget.hu a releváns helyi médiumokban a rádióktól a lapokon át a honlapokig, továbbá a helyi közösségi csoportokig igyekszik nyomon követni a változásokat és megosztani információit hirdető partnereivel.

A helyimédia-piacokon több fontos változás következett be az elmúlt hónapokban. A Whitereport Válságmonitora kiemeli, hogy hirdetői szempontból talán a legfontosabb, hogy a vásárlóerő tovább polarizálódik és egyre inkább a nagyvárosok, megyeszékhelyek felé terelődik a fizetőképes kereslet a GKI adatai szerint. Ez nem csak azt jelenti, hogy itt érdemes hirdetni, de azt is, hogy stratégiai szempontból a lokális kampányok egyre fontosabbak a meddőszórás csökkentése miatt.

A másik szempont a válság hatására alakult: sokkal kisebb lett a reklámzaj és ezzel együtt a versenytársak közti verseny is csökkent, azonban egyes szektorokban (OTC, élelmiszer, e-kereskedelem) nem volt olyan drámai a visszaesés, mint másutt. A helyimédia-reklámmonitoring alapvető információkat tartalmaz, így alkalmanként a GeoTarget örömmel ad információt a versenytársak aktivitásáról.

Fontos kiemelni, hogy az iparági mérések eddigi adatai szerint a médiafogyasztás nem csökkent – a megyei előfizetéses lapok esetében nem okozott problémát az otthonmaradás sem az értékesítésükben sem az olvasottságban, a helyi rádiók, siteok pedig ingyenesek és bizony a hírfogyasztás növekedése itt is lekövethető.

A legutóbbi helyi, cross-médiás mérés 2020. januárjában volt, ennek adatai szerint a cross-médiás napi elérés (beleértve helyi rádiók, siteok, stb. használatát is) 80% fölött van – kíváncsian várjuk, a post-COVID mérések milyen változásokat mutatnak majd.

A járvány sok változást felgyorsított, a reklámköltésekre azonban köztudottan negatív hatással volt. Ennek következménye, hogy a helyi médiumok tulajdonosai az eddiginél is nyitottabbak az együttműködésre – a szereplők közti kommunikáció fontossága pedig minden eddiginél jobban megnőtt, érdemes ezt a lokális kommunikációban is kihasználni.

  • Megosztom