Nagyot nőtt a digitális reklámpiac

A harmadik negyedévben is jelentős, 14,8%-os bővülést mutat a hazai digitális reklámpiaci index, a NORI. Az IAB Hungary Médiaszekciója tagjainak bevételi önbevallásai alapján, a PwC által készített összesítésből az is kiderül, hogy megállíthatatlan a mobil térnyerése.

 

Az idei év első negyedévében 9,2%-os, a második negyedévben 21,5%-os, míg a harmadik negyedévben 14,8%-os volt a Médiaszekció tagok digitális reklámbevételének bővülése az előző év azonos időszakához képest.

 

A harmadik negyedévben is folytatódott a mobilreklám térnyerése, míg desktopon 11,3%-kal, addig a mobilon 63,3%-kal több bevételt értek el a bevallásban résztvevő cégek, az emailből származó bevételeik azonban 4,8%-kal csökkentek 2015. harmadik negyedévéhez képest.

 

Továbbra is a telekommunikációs, pénzügyi és szolgáltató szektor költötte a legtöbbet digitális reklámra a bevallásban érintett médiacégeknél. A régebben stabilan a top3 legnagyobb digitális reklámköltő szektorba tartozó közlekedési eszközök szegmense az első fél évben még bővült, de a harmadik negyedévében a tavalyihoz képest csökkent.

 

A hirdetési megoldások közül továbbra is a mobil display és a videokon történtő reklámozás növekedett a legerőteljesebben.

 

A bevallásban résztvevő cégek bevételeiben továbbra is az ügynökségi hirdetők szerepe a legnagyobb, ezt a direkt értékesítés, majd az automatizált/programmatic betételek követik, utóbbi növekedése a harmadik negyedévben is meghaladta az első kettőét.

  • Megosztom