- Hirdetés -

Ez jöhet idén az e-kereskedelemben a tavalyi pörgés után

|

- Hirdetés -

Egyre több felmérés és tanulmány támasztja alá, hogy az e-kereskedelem 2020-ban robbanásszerű növekedésen ment keresztül. A Retargeting.Biz online marketing automatizációs szoftvercég magyarországi vezetője, Nótin Szabolcs szerint a növekedés bár megtörhetetlen, a vírus enyhülésével valamelyest lassulni fog 2021-ben és az azt követő években.

A GKI Digital és az Árukereső közös kutatásából kiderült, hogy 2020-ban egyetlen év alatt 3 évet ugrott előre az e-kereskedelem a koronavírus-járványnak és a digitalizációs forradalomnak köszönhetően. A belföldi online kiskereskedelmi forgalom 45%-os rekordbővülést követően 909 milliárd forintos forgalmat bonyolított.

Nótin Szabolcs szerint 25-30%-os bővülés is rendkívül erősnek számított volna, hiszen az átlagos növekedés évente 16-18% között szokott mozogni. „A koronavírus miatt az emberek vártnál is nagyobb része fordult az e-kereskedelem felé. A tavaszi és évvégi boltlezárások nemcsak komoly terhet róttak az e-kereskedelemre, hanem annak robbanásszerű növekedését is szolgálták. A legnagyobb forgalom 2020 utolsó negyedévében volt: az emelkedő esetszámok és szigorítások miatt az évvégi ünnepi szezonban 59%-kal bővült a szektor 2019 utolsó negyedévéhez képest.”

Lassulni fog a növekedés a következő években

A Retargeting.Biz vezetője szerint a következő években lassulni fog a növekedés, de a rendelések gyakorisága és értéke tovább fogja hajtani a piacot: „a vevők egyre inkább az online-t fogják előnyben részesíteni, egyrészt mivel a közép- és időskorúak a járvány alatt rájöttek arra, hogy online kényelmesebb és a legtöbb szempontból biztonságosabb is a vásárlás, másrészt a Z-generáció egyre nagyobb része fog jelentős vásárlóerővel rendelkezni, így a következő évtizedre kissé lassuló, de folyamatos növekedés jósolható.”

Néhány év múlva nehezebb lesz betörni az online piacra

Ahogy növekedik az e-commerce piaci részesedése a kiskereskedelmi forgalmon belül, úgy próbál egyre több cég betörni a szektorba. Két-három év múlva viszont sokkal nehezebb és költségesebb lesz gyors sikereket elérni, mint napjainkban.

„Ahogy egyre kisebb mértékű lesz a növekedés és egyre több nemzetközi szereplő jelenik meg a magyar piacon, úgy lesz egyre élesebb a verseny is. Azoknak, akik későn lépnek, nagyobb befektetéssel és hosszabb megtérülési idővel kell számolni, ezért a vállalatoknak érdemes még most beszállni és egy erős márkát kiépíteni, különösen nagy figyelmet szentelve a folyamatos innovációnak. Megbízható üzleti modellel és folyamatos innovációval a kisebb vállalkozások is sikeresek lehetnek még a világcégek uralta piacon is” – fogalmazott Nótin Szabolcs.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -