- Hirdetés -

Nagyot ment tavaly az Alza

|

- Hirdetés -

2020-ban az Alza-csoport az elmúlt tíz év legnagyobb mértékű növekedését jegyezte, 1,4 milliárd eurós forgalommal zárt, 15,8 millió rendelést dolgozott fel, amelyeknek közel felét online, bankkártyával fizették.

Az előzetes eredmények szerint az Alza-csoport tavaly 1,4 milliárd eurós nettó forgalmat ért el. A webshop így az elmúlt tíz év legnagyobb mértékű növekedését érte el, éves szinten 28%-kal nőtt. Csaknem 5 millióra emelkedett az egyedi vásárlók száma, akik 15,8 millió megrendelést adtak le a webshopban.

„Ügyfeleink ebben a nehéz időszakban is bíztak bennünk, ezt bizonyítja, az egyes piacainkon elért növekedés. Magyarországon 27%-kal, Csehországban 23%-kal, Szlovákiában pedig 36%-kal nőtt forgalmunk. Óriási sikereket értünk el Ausztriában és Németországban, ahol 250 és 236 százalékkal nagyobb forgalmat értünk el”- mondta Tomáš Havryluk, az Alza igazgatótanácsának alelnöke.

A terjeszkedés mellett az Alza szolgáltatásai és a kínált áruk portfóliójának fejlesztésébe is invesztált. „A saját márkáinkra összpontosítottunk, mint például a Campgo és a Stormred sporteszközök, az AlzaGuard mobiltelefonok, valamint az AlzaPower termékek tartozékai, vagy az AlzaEco organikus drogéria” – jegyezte meg termékkínálatuk növekedésével kapcsolatban Petr Bena, az Alza igazgatótanácsának alelnöke.

A világjárvány idején bebizonyosodott, hogy helyes döntés volt az önkiszolgáló AlzaBox átvevőhelyek hálózatának intenzív fejlesztése. A webshop az utóbbi év során megháromszorozta a rendelések átvételének egyik legbiztonságosabb módját biztosító Alzaboxok számát, hiszen a gyorsaság és egyben az átvétel biztonsága az ügyfelek legfőbb igényéivé váltak. Így az egyik legfontosabb prioritás az átvevőpontok számának bővítése volt” – hangsúlyozta Tomáš Havryluk.

2020-ban 15 specializált termékcsoport érte el az egymilliárdos cseh koronás forgalmi értékhatárt. „Az új milliárdos különlegességek között voltak szépség- és drogéria, hobbi és kert, termékek, játékok, hordozható elektronika, sporteszközök, nyomtatók. Az Alza így igazi széleskörű áru és szolgáltatás értékesítővé vált „- mondta Jan Sadílek, az Alza.cz marketingigazgatója. A mobiltelefonok forgalma meghaladta a 150 millió eurót, közel ekkora összeget ért el a laptopok, otthoni elektronika, valamint az informatikai, illetve mobiltelefon-kiegészítők eladása. „Rekordnap volt számunkra december 14-e, amikor is több mint 11 millió eurós bevételt értünk el 119 715 megrendelés mellett. Ez másodpercenként átlagosan 1,39 megrendelést jelent „- tette hozzá Sadílek.

A vásárlók a készpénz nélküli fizetési módokat részesítették előnyben, a fizetési tranzakciók csaknem 70%-a bankkártyával történt. A korábban nagyon népszerű utánvéttel vagy az áru átvétele során készpénzzel történő fizetéssel szemben az online kártyás fizetések aránya 46%-ra nőtt. Az Alza Számlafinanszírozási szolgáltatásának használata éves szinten több mint 440 százalékkal nőtt a beszállítók körében köszönhetően a gyorsabb finanszírozási lehetőségnek.

2020-ban az Alza-csoport csaknem duplájára növelte rászorulóknak nyújtott segítségét 2019-hez képest. Egymillió koronát adományozott a CoroVent tüdőventillátorok fejlesztésére, csatlakozott a COVID19CZ csoporthoz és segített elindítani a 1212-es vonalat. Az Alza saját 3D nyomtatóin készített arcpajzsokat egészségügyi dolgozók, valamint saját alkalmazottai számára is, illetve védőfelszereléseket, fertőtlenítőszereket és sátrakat biztosított a hajléktalanoknak. A Segítség nevű CSR platformjába már 80 nonprofit szervezetet vont be, több mint 100 projekttel, amelyek támogatására több mint 2,2 millió cseh koronát gyűjtöttek össze. További támogatást kaptak a szociálisan hátrányos helyzetű gyermekek Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában, akiknek az Alza laptopokat ajándékozott, hogy részt vehessenek az online oktatásban. 1,5 millió cseh korona összegű pénzügyi ajándékot adományozott a koraszülöttek és családjaik számára létrehozott alap számára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -