Nagyon zöld lesz az ALDI

Zöld energiára álltak át és folyamatosan csökkentik az üvegházhatású gázok (ÜHG) kibocsátását az ALDI üzleteiben. A társaság Magyarországon már karbonsemlegesen működik.

Az ALDI DÉL vállalatcsoport nemzetközi klímastratégiája szerint a cégcsoport valamennyi országban működő leányvállalata 2020-ra az eladótéri négyzetméter arányában 30 százalékkal csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását a 2012-es bázisévhez képest. A vállalás minden ALDI leányvállalatra, így a teljes magyarországi ALDI áruházláncra is érvényes, mely másfélszerese az Európai Unió 2020-ra kitűzött 20 százalékos csökkentési céljának – írja közleményében az üzletlánc.

Első lépésként 2017. január elsejétől zöldáramra álltak át, azaz mind a logisztikai központ, mind pedig a boltjaik teljes áramszolgáltatását Magyarországon előállított „zöld árammal” fedezik, ezáltal CO2 -kibocsátásukat több mint 40 %-kal csökkentették.

Az ALDI Magyarország karbonsemleges lett, azaz klímavédelmi projektek támogatásával ellentételezte az operatív működéséből (Scope1, Scope2) származó üvegházhatású-gázkibocsátását. Ide tartoznak azok a közvetlen kibocsátások, melyek forrása a vállalat által tulajdonolt vagy irányított telephelyekhez, üzemekhez, gépjárműflottához köthető, valamint az energiahordozók közvetett használatából eredő ÜHG-kibocsátások. Ebben partnerün a Carbon Solutions Global Ltd. volt.

Az Angliában bejegyzett és működő gazdasági társaság, melynek fő tevékenysége emisszió-kereskedelmi, karbonlábnyom-mérési és -ellentételezési szolgáltatások nyújtása. A CSG elkötelezett a vállalati szektor ÜHG kibocsátásának csökkentésében és olyan megoldások szolgáltatása iránt, melyek a környezeti előny mellett társadalmi felelősségvállalást és üzleti értéket is biztosítanak partnerei részére.

A CSG szakértői az ALDI Magyarország felelős kollégáival együttműködve mérték fel az ALDI működéséből származó üvegházhatású-gázkibocsátási értékeket. Ezeket az adatokat összesítve a CSG átfogó jelentést készített az ALDI karbonlábnyomáról és az így megkapott kibocsátási értéket az ALDI klímavédelmi projektek támogatásán keresztül ellentételezte.

Ez a folyamat a karbonmenedzsment, egy olyan mérési, tervezési és kivitelezési folyamat, amely az üvegházhatású gázok kibocsátása szemszögéből ad átfogó képet az adott vállalat teljes működéséről. A feltárt adatokra építkezve kialakítható a vállalat karbon-stratégiája, fenntartható üzleti modellje és céges kultúrája is. Egy olyan haladó gondolkodású, klímatudatos vállalatnál, mint az ALDI, kiemelt figyelmet kap a karbonmenedzsment.

  • Megosztom