- Hirdetés -

Nagykövet lett Szujó Zoltán

|

- Hirdetés -

Magyarország leggyorsabb sportriportere elfogadta a Navitel felkérését, és 2018 márciusától a márka nagyköveteként erősíti a gyártó magyar jelenlétét

„Csatolják be biztonsági öveiket, mert következik a rajt!” – Akár ezt a jól ismert mondatot is hallhatják a Navitel felhasználói, mivel mostantól a népszerű sportriporter és Formula–1 szakértő, Szujó Zoltán hangján szólal meg a saját térképes adatbázissal és navigációs algoritmussal működő Navitel navigációs rendszere.

A közúti közlekedés során a pillanatnyi körülményekhez is dinamikusan alkalmazkodó navigációnak napról napra nagyobb a szerepe. Nem csak a cégek, vállalkozások üzemeltetése, hanem az egyének szempontjából is jogos elvárás, hogy a lehető leghatékonyabban jusson el mindenki az úticéljához. Ebben jelentenek segítséget a műholdas helymeghatározáson alapuló navigációs megoldások. A Navitel a kelet-európai régióban kartográfiai cégként kezdte meg működését, majd saját navigációs alkalmazás és vele párhuzamosan navigációs algoritmus fejlesztésébe kezdett. Mára három kontinens országainak jelentős részre, ezzel a világ úthálózatának nagy része szerepel az adatbázisában.

A kelet-európai térségből kiinduló fejlesztésnek köszönhetően a régióban igen részletes földrajzi, illetve forgalmi információkkal rendelkezik a Navitel, ami saját márkás helymeghatározó és megjelenítő eszközöket is kínál ügyfeleinek. Ezek a kifejezetten navigációra optimalizált eszközök a stabil működést, egyértelmű tájékozódást és könnyű kezelhetőséget helyezik előtérbe, használatuk esetén szabadon hozzáférhetők a mobiltelefonok, illetve fedélzeti szórakoztató rendszerek összes szolgáltatásai.

A Navitel most látta elérkezettnek arra az időt, hogy a magyar nyelvű hangutasítások, információk az eddigi szintetikus helyett egy közismert, közkedvelt, ráadásul az autózáshoz, közlekedéshez több szálon is kapcsolódó személy hangján szólaljanak meg.

Így találtak egymásra Szujó Zoltánnal, aki a Formula–1-es közvetítésekből ismerős sokak számára, de ezen túl is számtalan módon kötődik az autózáshoz, a közúti közlekedéshez. A Navitel törekedett arra, hogy Szujó Zoltán ne csak a „Fordulj jobbra, fordulja balra” stílusban adjon utasítást az autósoknak, hanem az elhangzó mondatok, javaslatok, figyelmeztetések lazább, közvetlenebb stílusa is hozzájáruljon az utazással töltött idő kellemesebben eltöltéséhez.

„Nagy megtiszteltetés és óriási öröm volt, hogy felkértek erre a nagy jelentőséggel bíró feladatra! Mivel egy autó akár 36 métert is megtehet másodpercenként, miközben szabályosan halad, ezért egy rosszul, vagy pontatlanul elhangzó információ könnyen irányvesztést vagy akár eltévedést okozó következményei is lehetnek.” – mondta Szujó Zoltán arról, mit érzett, amikor felkérték a Navitel Navigator magyar hangjának.

„Hiába az egyik munkaeszközöm a saját hangom, és használom nap mint nap, igyekeztem előre készülni a hangfelvételre. Amikor a lányaimmal közösen autóztunk, ők is kérték, hogy a majdani szavakat használva kommentáljam az autózásunkat, így élesben gyakoroltam azt, ami később a stúdióban viszonylag rövid idő alatt rögzítésre is került.”

„Nem csak az autós, autósportos kötődésem, hanem egy másik hobby-m, a nyelvészet miatt is örültem a Navitel felkérésének. Érdekes volt látni és átélni, hogy egy navigációs eszköz nyelvészeti összeállítása során milyen építőelemekből, „téglákból” áll össze a teljes hang adatbázis, illetve ezek megválogatásakor milyen egyéb szempontokat kell figyelembe venni.” – tette hozzá a népszerű sportriporter.

„Mivel az autós, illetve bármilyen más járműves navigáció alapvetően egy komoly műfaj, ezért elsődlegesen az érthetőségre és az információ tartalmára fókuszáltunk a felvétel során. Igyekeztem jól artikulálni, és egy kicsit lassabban is beszélni, mint pl. egy Formula–1-es futam rajtjánál. Bízom benne, hogy felismerhető lesz a hangom a Navitel Navigator használata közben is.” – tette hozzá a Navitel magyarhangja.

Szujó Zoltán több érdekességet is elárult egyrészt a felvételről, másrészt arról, miért fontos számára a jó navigáció: „Amikor végeztünk az alap hangkészlet rögzítésével, akkor felvételre került egy „B-oldal” is, lazább, viccesebb kifejezésekkel, ahol pár kiszólás, összekacsintás, F1-es szakkifejezés, autósportos utalás is belekerült az adatbázisba. Így aki nyitottabb a közvetlenebb hangnemre, az ilyen stílust is választhat magának.

A felvétel során felsejlett néhány régebbi emlékem, pl. a 2002-es, 2003-as brazil, illetve maláj nagydíjak időszakából. Akkor még papír alapú térképpel jártuk a világot, és abból próbáltam a bérautót vezető operatőr kollégámat a szállásunkhoz elnavigálni, de legalább ötször elmentünk az autópálya kihajtó mellett, mert a 6 sávos autópályán egyszerűen nem tudtuk, melyik kijárat a mienk. Pl. ilyen esetben nagyon hasznos egy jó navigáció, de fontos, hogy az információ a kellő időben és érthetően hangozzon el. De egy másik eset is eszembe jutott, amikor a feleségemmel a párizsi Diadalív körüli 8-10 sávos körforgalomban csak több kör megtétele után találtuk el a szállásunkhoz vezető kijáratot. 2002-ben Monaco-ban is volt egy emlékezetes eset, ott a szerpentin okozott némi felfordulást, ugyanis miközben már írtam a tv-s szövegemet, térképből próbáltam navigálni a kollégámat, de ezek együtt olyan folyamatokat indítottak el bennem, aminek a megérkezéskor jól érezhető következménye lett. Ma már mindez elkerülhető egy Navitel navigációval. Nagy élményt jelentett a felvétel, már kíváncsian várom a használatát!”.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Beindult a generációváltás a hazai cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A...

Jobbnál jobb ötletekkel versenyeznek a diákok

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a...

Így lehet biztonságos a gyerekek online játéka

Egyre többet költünk online játékokra – derült ki az Erste ügyfelei fizetési szokásainak vizsgálatából. Az elmúlt öt évben a háromszorosára emelkedett a játékosok által erre a célra elköltött összeg. A legtöbben egy alkalommal pár...

Jön a GoodSpirit Rum & Cocktail Show

Május 11-12-én rendezik meg a GoodSpirit Rum & Cocktail Show-t, ahol bemutatkoznak a bárvilág legújabb trendjeit, italait. A szervezők két korábbi esemény, a Bar és a Rum Show összevonásáról döntöttek, így jött létre a GoodSpirit...

Jó hír a Vibertől

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt. Ezt azoknak a szervezeteknek ítélik oda, amelyek a legjobb biztonsági gyakorlatokat mutatják be, a széles körű ellenőrzés megerősíti a vállalat elkötelezettségét a felhasználók biztonságának...

Újdonságok érkeznek a Disney+-ra

Májusban is új sorozatokkal, sikerfilmekkel, gyerektartalmakkal szórakoztat a streaming csatorna.A Disney+ a Disney, a Pixar, a Marvel, a Star Wars, a National Geographic és még sok más tévés sorozatot és filmeket gyártó vállalatnak ad...

Kosztümös film érkezik a mozikba

A három testőr alkotócsapatának új kosztümös filmje a Monte Cristo grófja, melyet a 77. Cannes-i Filmfesztiválon, versenyen kívül láthat először a közönség. A film várhatóan ősszel kerül a hazai mozikba, az ADS Service forgalmazásában.Alexandre...

Ügyfeleit és munkavállalóit is jótékonykodásra ösztönzi a biztosítási platform

Működése kezdete óta elkötelezett a jótékonyság iránt, és aktív szerepet vállal a helyi közösségek támogatásában a CHERRISK. A biztosítási platform különös figyelmet fordít arra, hogy ügyfelei és követői mellett a munkavállalóit is ösztönözze a...

Rádiós pályázatok: Fonyódon és Siófokon is a Radio Plus nyert

Túlmutatott a támogatás megengedett keretein a Trendmánia című műsorszám december 16-án sugárzott adása, ezzel a TV2 megsértette a törvényi rendelkezést, a Médiatanács emiatt megbírságolta a médiaszolgáltatót. A testület döntött két rádiós frekvenciapályázatról is, mindkét...

Autópiaci trendek a BrandManiában

Az autópiac kerül terítékre a BrandMania mai adásában, az RTL magazinműsorának első felében a tavalyi évet értékelik a szakértők és piaci szereplők. Ezt követően pedig arról lesz szó, hogy milyen marketingfogások hozhatnak üzleti sikereket...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nem becsülik meg a fiatalokat a munkaadók

Az állásukat stabilnak tartó fiatalok aránya az idei első negyedévben 47 százalékos volt a K&H ifjúsági index szerint, ami viszonylag alacsony szintnek számít a felmérés több mint egy évtizedes történetében. A 19-29 éves dolgozó...

Beindult a generációváltás a hazai cégeknél

Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A...

Jobbnál jobb ötletekkel versenyeznek a diákok

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a...

Így lehet biztonságos a gyerekek online játéka

Egyre többet költünk online játékokra – derült ki az Erste ügyfelei fizetési szokásainak vizsgálatából. Az elmúlt öt évben a háromszorosára emelkedett a játékosok által erre a célra elköltött összeg. A legtöbben egy alkalommal pár...

Jön a GoodSpirit Rum & Cocktail Show

Május 11-12-én rendezik meg a GoodSpirit Rum & Cocktail Show-t, ahol bemutatkoznak a bárvilág legújabb trendjeit, italait. A szervezők két korábbi esemény, a Bar és a Rum Show összevonásáról döntöttek, így jött létre a GoodSpirit...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...