Nagyhatalom lett Magyarország

Magyarország az utóbbi években a hazánkba érkező külföldi betegek népes számának köszönhetően gyógyászati nagyhatalommá vált. Leginkább a fogászat, illetve a plasztikai sebészet vonzza a határainkon kívülről érkezőket, ám a fogadó országok között egyre élesebb a verseny.

A kezelésekre érkezők közel fele külföldről, azon belül is leginkább Nagy-Britanniából érkezik. Magyarország népszerűsége leginkább annak köszönhető, hogy az áraink jóval kedvezőbbek a tőlünk nyugatabbra található országokénál, emellett a szolgáltatások színvonala is első osztályú. A treatmentabroad.com adatai szerint, amíg egy mellnagyobbító műtétért Nagy-Britanniában 4350 fontot (1,53 millió forint), addig Magyarországon „csupán” 2212 fontot (783 ezer forint) kérnek el, azaz 49 százalékkal olcsóbban jutnak hozzá a szolgáltatáshoz. Ugyanez az árkülönbség a mostanában divatos fogbeültetés esetén: amíg Nagy-Britanniában a szépülni vágyók 2000 fontot (708 ezer forint) fizetnek a kezelésért, addig ez Magyarországon 827 font (293 ezer forint).

Márkus Éva, a Magyar Turizmus Zrt. társasági kommunikációs irodavezetője kérdésünkre elmondta, hogy a több mint négy napra érkező külföldi vendégek közel 18 százaléka jön egészségturisztikai céllal. Hazai specialitásnak számítanak a fogászati kezelések, az esztétikai, sebészeti, szemészeti beavatkozások, a rehabilitációs kezelések, valamint a mesterséges megtermékenyítések.

Az egészségturizmus területén is óriási a verseny, hiszen Magyarország mellett Horvátország, Törökország, Bulgária, Lengyelország és Románia is tárt karokkal várja a külföldieket. Ennek érdekében professzionális marketingstratégiákat kell felépítenünk ahhoz, hogy egy nyugatról érkező beteg a környező országok helyett hazánkat válassza. Azaz már nem elég egy angol nyelvű honlap és egy angolul kiválóan beszélő orvos, asszisztens, recepciós hármas.

Csak fogászati kezelésre évente 60-70 ezren érkeznek Magyarországra, akik az iparág számára 60-70 milliárd forint bevételt hoznak. Egy fogbeültetésre érkező páciens egy hét alatt átlagosan négyezer fontot (1,4 millió forint) költ kezelésre, és ebben nincsenek benne az egyéb szolgáltatások, a szállás, valamint a vendéglátóhelyeken való fogyasztás, amelyekre általában több pénzt költenek, mint egy átlagos turista.

A Magyar Fogászati Turizmus Fejlesztési Programiroda értékesítési és marketingigazgatója, Tamás Mónika elmondta, marketingstratégiájuk első és egyben legfontosabb pillére egy központi webportál, amely a programhoz csatlakozott fogászatok részére egységes megjelenési, értékesítési lehetőséget, a betegek számára pedig átfogó információs felületet biztosít. „A magyar fogászatok, mérettől függően, egyenként körülbelül 10–30 millió forintot költenek el éves szinten kommunikációra. A szórás láthatóan nagy, a teljes büdzsé, a négyszáz, külföldi betegekre is szakosodott rendelő esetén mintegy 4-5 milliárd forint. A Magyar Fogászati Turizmus Fejlesztési Program első, teljes üzleti évére tervezett marketingbüdzséje 1-1,2 milliárd forint lesz 2013-ban” – tette hozzá.

 

(A cikket teljes terjedelmében elolvashatja a Marketing&Media legújabb számában.)

 

  • Megosztom