Nagy változások a Sharpnál

A Sharp a jövőben egyre erőteljesebben az üzleti felhasználókra, azaz a B2B területre – felhőre, üzleti nyomtatókra, illetve multifunkciós készülékekre, valamint egy interaktív táblára fókuszál – derült ki a Sharp múlt héten Máltán megrendezett nagyszabású partnerkonferenciáján, az Insipire Expo-n, ahol a cég európai vezetői is felszólaltak. A cég vezetői egyébként költségcsökkentést, létszámleépítést és átszervezést is bejelentettek. A B2B terület ugyanis nyereséges, a B2C üzletágról viszont ugyanez nem volt elmondható.

Egyre inkább B2B

A rendezvényt Ted Kawamura, a Sharp Europe elnöke nyitotta meg, akinek előadásában néhány látványos dia tette világossá, miért is gondolta újra stratégiáját a Sharp.

A cég üzleti eredményei alapján a Sharp 2012-ben és 2014-ben is veszteséges volt, és 2013-ban is csak halovány, a nullát épp hogy túlszárnyaló nyereséget tudtak elérni. A cég emiatt újratervezésre kényszerül, ami alapvetően azzal jár, hogy a kevésbé sikeres területek helyett a nyereséges B2B-re fókuszálnak. A B2B-ről talán még annyit, hogy e téren a cég valóban sikeres, növekvő profitról van szó.

sharp_europe_pres

Az új stratégia része az üzleti termékportfólió újragondolása, a fix költségek levágása, valamint a vállalat szervezetének átalakítása. Külön-külön egységekbe szervezik az elektronikai üzletágat, a consumer termékeket, az energia megoldásokat, az üzleti megoldásokat, valamint a kijelzőket – mondta az mmonline.hu munkatársának kérdésére Ted Kawamura. Mint kiderült, a B2B fókusz ellenére azért a jövőben is találkozhatunk majd például Sharp felirattal ellátott mobiltelefonnal, de valójában lényegében licencbe adták a területet egy partnercégnek, aki továbbra is használhatja a japánok márkanevét.

eredmeny_1_sharp

sharp_eredmeny_b2b2

A stratégiaváltás oka: A Sharp árbevétele és profitja – alul pedig csak a B2B terület eredményei

Alexander Hermann, a Sharp Information Systems Europe alelnöke a bevezető előadásában felvillantotta a Sharp elképzelését arról, hogy hogyan alakítja át a vállalati információkezelés módját az összekapcsolt technológiai eszközökön keresztül. E cél érdekében a Sharp egész Európában bővíti értékesítési és támogatási struktúráját. A Sharp a nyomtatási és megjelenítési megoldások széles körét kínálja az egyéni és üzleti felhasználók teljes körének.

Alexander Hermann elmondta: “Célunk, hogy a termékeinken és szolgáltatásainkon túlmutató víziót kínáljunk a vállalatoknak, amely közvetlenül törekvéseiket célozza meg. Versenytársaink többsége az informatikai technológiára összpontosít, miközben ügyfeleink az információra, a tudás megosztására fókuszálnak az inspiráló gondolatok támogatása érdekében. Jövőképünknek az információ feldolgozás módjára, és ennek a folyamatnak a szervezetek általi fejlesztésére kell koncentrálnia.”

A Sharp víziója az, hogy “átalakítja a szervezetek információ kezelését az összekapcsolt technológiai megoldások révén”, amit az egyes megoldásoknak az emberek információ szükségletei (hogyan, hol, mikor) szerinti testre szabásaként írhatunk le. A Sharp csapat munkája során megvizsgálja majd, hogy az ügyfelek hogyan rögzítik, dolgozzák fel, jelenítik és osztják meg az információkat, majd megoldásokat dolgoz ki, amelyek az információkat alkalmazhatóbbá és könnyebben elérhetővé teszik, információval jobban ellátott üzleti környezetet teremtve ezáltal.
A Sharp Európában zajló szerkezetátalakításának fő célja a folyamatosan növekvő és nyereséges B2B üzletágának megerősítése.

A rendezvényen elhangzott, hogy a cég 2007 óta 20 vállalatot vásárolt fel, vagy szerzett benne részesedést, így többek között a francia Prodotec, az angol IOT és a kelet-európai NEPA Business Solutions vállalatok beolvasztásával.

A Sharp 2012-es legutolsó viszonteladói rendezvénye óta belépett a színes nyomtatás piacára, és kibővült termék kínálatába bekerültek az integrált alkalmazások is, melyek szolgáltatási ökoszisztémát alkotnak piacvezető MFP termékei köré. A Sharp üzleti termékei az elmúlt három év során összesen 45 BLI Pick & Highly Recommended díjat nyertek el.

Sharp elkötelezett a további európai növekedése mellett. Az Inspire Expo megrendezése mellett, ahol több mint 30 országból viszonteladóinak 550 képviselője vett részt, bejelentették, hogy a Sharp jelen lesz az ISE 2016 kiállításon és a világ legnagyobb nyomtatott média seregszemléjén, a Drupa 2016 kiállításon.

Irány a felhő

A két napos eseményen mutatta be a Sharp az európai forgalmazóinak a Cloud Portal Office (CPO) v2.0-t, az együttműködést és az egyszerű munkafolyamatokat is támogató felhő tárhely szolgáltatásának következő generációját. A Cloud Portal Office v2.0 olyan továbbfejlesztett szolgáltatásokat kínál, mint a belépő szintű dokumentum kezelési funkciók, amelyek megkönnyítik az adatok rendszerezését, az információk elérését és használatát, valamint hozzájárulnak az irodai hatékonyság növeléséhez és a költségek csökkenéséhez. A Cloud Portal Office felhő alapú szoftver ideális szolgáltatást nyújt kis- és középvállalatoknak, hiszen a dokumentumkezelés racionalizálásával ugyanazt a versenyelőnyt biztosítja nekik, amellyel a nagyvállalatok rendelkeznek, de költségek és kötelezettségvállalás nélkül.
sharp_inspire_expo_alt
Az IDC becslései szerint az esetek 44 százalékában a dolgozók nem találják meg a munkájukhoz szükséges adatokat, ami nagyban gátolja a hatékonyságot és kedvezőtlenül befolyásolja a cég nyereségességét. A Cloud Portal Office struktúrált adattárjának és keresési funkcióinak köszönhetően az arra jogosult munkatársak szinte azonnal hozzáférnek az adatokhoz, bárhonnan és bármilyen eszközről, így alaposabb és hatékonyabb munkát végezhetnek. Az adatokhoz való hozzáférés felgyorsításával a Cloud Portal Office felgyorsítja a manuális, ismétlődő feladatok elvégzését is, ezzel növeli a hatékonyságot és fejleszti a döntéshozás folyamatát, melyhez elengedhetetlen a megfelelő adatok időben történő megszerzése.

Az együttműködés megkönnyítésével és az irodai eszközök összekapcsolásával a Cloud Portal Office lehetővé teszi a fájlokhoz való hozzáférést, azok feltöltését, letöltését, megosztott kezelését és nyomtatását bármilyen számítógépről, mobileszközről, Sharp multifunkcionális nyomtatóról (MFP) vagy Sharp BIG PAD interaktív tábláról. A Cloud Portal Office a Sharp integrált irodai ökoszisztémájának része, ide tartozik a díjnyertes Sharp MFP-je és megjelenítő eszközei is, amelyek a szoftver megoldások középpontjában helyezkednek el és ösztönzőleg hatnak felhasználóikra.

A Cloud Portal Office v2.0 olyan biztonságos adatmegosztó szolgáltatást kínál kisvállalatoknak, amelyet ellenőrizhetnek a fogyasztói felhő-alapú szolgáltatásokkal ellentétben, amelyek a cégen kívül tárolják az adatokat. A Cloud Portal Office-ba egyszeri bejelentkezéssel lehet belépni, amelyet a rendszergazda ellenőriz, aki megváltoztathatja a belépési hozzáférést, törölhet/hozzáadhat felhasználókat, vagy akár egy pillanat alatt növelheti a tárhelyet – mindezt egy biztonságos weboldalon keresztül. Sok esetben a Cloud Portal Office a szervert is helyettesítheti, ezzel tovább csökkentve az infrastrukturális költségeket.

“Tudjuk, hogy sok kis- és középvállalatnak gondot okoz az ingyenes együttműködési felületek használata, és bár szükségük lenne dokumentumkezelési eszközökre, nem engedhetik azokat meg maguknak. A Cloud Portal Office egy sokkal biztonságosabb, a szabványoknak megfelelő, ellenőrizhető felhő-alapú szolgáltatást kínál, sőt a 2.0 verzióval egyszerű, kifejezetten a kisebb vállalkozásokra, munkacsoportokra szabott adatkezelési szolgáltatást is nyújt” – mondta Jason Cort, a Sharp európai terméktervezési és marketing igazgatója.

A Cloud Portal Office a forgalmazóknak jó lehetőséget kínál, hogy elindítsák vagy kiterjesszék szoftver készletüket, és elinduljanak a hardverek felől a megoldások irányába. A Cloud Portal Office által kínált egyértelmű üzleti előnyöknek, illetve az elkötelezettség nélküli szerződésnek köszönhetően a terméket könnyű értékesíteni, és mivel egyszerű a használata, kevesebb idő szükséges az ügyfelek képzésére és az eszköz beállítására. Ezen kívül a Cloud Portal Office egy olyan terméket kínál a forgalmazóknak, amely lehetőséget nyújt a profit növelésére a termék élettartamán túl, valamint fejlesztheti az ügyfélkapcsolatokat a szolgáltatás-központú elem bevezetésével: mindez igazi értéket és a befektetés nagyarányú megtérülését jelenti.

A Cloud Portal Office egyébként a legkiválóbb partnerekkel működik együtt a tárolásban, az összes adat tárolási helye Frankfurt, Németország.

Izgalmasabbak lesznek a brainstormingok

A Sharp ugyancsak a rendezvényre időzítve mutatta be az eddigi legfejlettebb BIG PAD készülékét, a 80 hüvelykes képátlójú, együttműködésre kidolgozott érintőképernyőjét, a PN-80TC3 -t. A professzionális felhasználásra tervezett BIG PAD PN-80TC3 a tárgyaló- és konferenciatermeket kreatív és hatékony terekké alakítja, ahol a felhasználók egyszerűen előadhatnak szövegekkel, fényképekkel, videókkal és hangokkal kísérve prezentációjukat egy kiemelkedően sima projektált kapacitív (P-CAP) érintőképernyő segítségével, közösen dolgozhatnak egy vagy több felületen intelligens tollakat használva, és élhetnek a kétirányú képernyő megosztás lehetőségével, azaz akár a távol lévő kollégák mobil eszközein is megjelenhet a tartalom.

sharp_big_pad_2

A BIG PAD PN-80TC3 a Sharp úttörő interaktív síkképernyős kijelzőinek tapasztalataira épít a maga lenyűgöző 80 hüvelyk méretű, gyors, reszponzív és intuitív képernyőjével. A készülék képes akár egyidejűleg tíz ponton történő érintést is kezelni fejlett 220 Hz-es mintavételi algoritmusának köszönhetően, lehetővé teszi, hogy egyszerre négy ember írjon a képernyőre a Sharp érzékeny, gyors és pontos okostollát használva. A készülék támogatja a kreatív „brainstorming”  megbeszéléseket, tervező értekezleteket, lehetővé téve, hogy a felhasználók természetes módon írjanak és rajzoljanak az eszközre. A Multi-Board funkcióval több képernyő is összekapcsolható egyetlen hatalmas érintésvezérelt kijelzőt hozva létre.

Michael Bailly, a Sharp Europe vizuális megoldások részlegének terméktervezésért és marketingért felelős igazgatója ennek kapcsán azt mondta, hogy az új készülék támogatja az új, kreatívabb munkamódszereket, segít felszínre hozni az eddig sokszor rejtve és így kiaknázatlanul maradt ötleteket, szinergiákat. „Ezáltal valós versenyelőnyt tud biztosítani a vállalatoknak versenytársaikkal szemben, valamint hatékony, rugalmas és technológiailag innovatív együttműködési platformként növelni tudja a megbeszélések és magának a döntéshozatalnak a hatékonyságát.”

A modell új szoftvere támogatja a több kijelzős konfigurációkat, azaz képes helyt állni az igazán nehéz kihívást jelentő adat-intenzív és megosztás központú környezetekben is. A hatékony munkát segíti a Touch Display Link 2.0 szoftver is, ami lehetővé teszi, hogy a készülék képernyőjének tartalmát akár 50 mobileszközzel is megosszák vezeték nélküli kapcsolaton keresztül.
Az új készülék egyébként egész Európában elérhető a Sharp viszonteladóinál.
Ide kapcsolódik az is, hogy a cég együttműködésre lépett a Crestron céggel. Erről itt olvashatnak bővebben.

Új multifunkciós készülékek a láthatáron

Az Inspire Expo alkalmával a Sharp új színes A3-as multifunkciós készülékeinek jelentős frissítését is bejelentette. Az új MX sorozat radikálisan egyszerűsíti a Sharp nyomtató kínálatát, az eddigi három különböző A3-as sorozat helyére egy egységes készülék dizájnnal és felhasználói felülettel rendelkező termékvonal kerül, amit egyszerűbb használni, értékesíteni és szervizelni. Az újdonságok között megtalálható lesz az azonnal használható pull nyomtatási megoldás. Emellett a készülékek gyorsabb bemelegedési idővel rendelkeznek, köszönhetően a gépek továbbfejlesztett kialakításának. A használat még gyorsabb lesz az úttörő felhasználó érzékelő szenzor révén, ami képes felismeri a géphez közeledő embereket.

sharp_inspire_expo_nyomtato

Jason Cort, a Sharp terméktervezési és marketing részlegének európai igazgatója elmondta: “Egy merész, új sorozatot indítunk útjára, olyan innovatív, munkafolyamatokat javító funkciókkal, amelyek jól példázzák a Sharp elképzelését a vállalatok számára szükséges technológia biztosításáról. Az egységes funkciók egyértelmű előnyöket biztosítanak a kereskedőknek, a végfelhasználóknak, és a rendszergazdáknak is: ha ismeri az egyik eszközt, ismeri az egész flottát.”

A készülékek számos közös tulajdonságának köszönhetően az MX sorozat segít a kereskedőknek kordában tartani költségeiket és növelni profitjukat. A viszonteladó gazdaságosabban képezheti üzletkötőit, szerelőit és háttér támogatást nyújtó kollégáit, és köszönhetően a kimondottan hosszabb élettartamra tervezett részegységeknek a telepítés és szervizelés költségei is csökkennek. Mivel a sorozat készülékei számos azonos kiegészítővel és alkatrésszel rendelkeznek, a raktározás és készletezés költségei alacsonyabbak lesznek a korábbinál, javítva ezáltal a kereskedők cashflowját. Ezen felül az automatikus toner kiadás funkció meggátolja a felhasználókat abban, hogy kivegyék a még festéket tartalmazó patronokat a gépből, nagyobb jövedelmezőséget biztosítva így a szolgáltatási szerződéssel rendelkezőknek.

Az MX sorozat számos előnyös üzleti funkcióval rendelkezik: az IT rendszergazdák értékelni fogják a nagyobb biztonságot, a testreszabhatóságot és az azonnal használható, költséges nyomtatószerver nélküli pull printing megoldást. Az üzleti folyamatok gazdáinak a munkafolyamatokat javító, a munkaerő hatékonyságát optimalizáló és a vállalkozás jövedelmezőségét növelő funkciókat kínálnak a készülékek, így például az egyszeri bejelentkezést igénylő felhő csatlakozást, WiFi-n keresztüli mobil csatlakoztathatóságot, OCR funkciót a kereshető PDF-be történő szkenneléshez, illetve közvetlenül az Office-ba történő lapolvasást.

A végfelhasználók számára igen hasznos funkció az MS Office fájlok közvetlen nyomtatása, illetve a fejlett kezelőfelület, ami magában rejti Easy Mode szolgáltatást is: a kedvenc ikonokat fogd és vidd módszerrel helyezhetjük el a képernyőn, és gyors-segítség útmutató is közvetlenül elérhető.
Az MX sorozat tizenhárom, 30-60 oldal/perc közötti sebességre képes készüléket fog tartalmazni. A sorozaton belül két típusa lesz az egyes modelleknek egyszerűvé téve a megkülönböztetést: az Essential modellek költség-centrikus megoldást kínálnak majd, teljesítve az összes bevett nyomtatási és lapolvasási elvárást, míg az Advanced modellek számos kiegészítő szolgáltatást és megoldást nyújtanak majd azoknak a vásárlóknak, akik összetettebb nyomtatási környezetet kívánnak kialakítani.

Az egyes modellek 2016 során lesznek fokozatosan elérhetők.

Szalay Dániel, Málta

  • Megosztom