Nagy roham volt a tévékért

A digitális átállás alaposan felpörgette a tévékészülékek hazai piacát, az első kilenc hónapban 18 százalékkal több tévét adtak el, mint egy évvel korábban a Világgazdaság összeállítása szerint. A legtöbben a 32 hüvelykes készülékeket viszik, és egyre többen vásárolnak smart tévét.

 

A Világgazdaság beszámolója szerint nem csak darabszámban, de értékben is nőtt a tévépiaci forgalom, ebben a mutatóban az első három negyedévben 11,5 százalékos volt a bővülés. A számottevő idei növekedésben meghatározó szerepet játszott a digitális átállás, amelynek hatása főként a nyár végén és az ősz elején volt érezhető.

 

Az üzleti napilap közlése szerint júliusban, augusztusban és szeptemberben mintegy 30-40 százalékkal több televíziókészüléket adtak el Magyarországon, mint egy évvel korábban. Emellett öt százalékkal csökkent az átlagár is 2012-höz képest, ami szintén ösztönözhette a vásárlásokat.

 

Folyamatosan nő az internet kapcsolatra képes, különböző alkalmazásokat futtató okos (smart) tévék iránti kereslet, az első kilenc hónapban az eladott LCD tévék közel 30 százaléka már ilyen típusú volt. A 3D-s készülékek 20 százalékos részesedést tudhattak magukénak ezen a piacon. A digitális átállás miatt sokan előrehozták a hagyományos az év végére tervezett televízióvásárlást, ezért könnyen előfordulhat, hogy a november-decemberi időszak csak minimális bővülést hoz majd.

 

A hazai piacon a LED kijelzős (háttérvilágítású) LCD tévék dominálnak, azok közül a 32 hüvelyk képátlójú (81-82 centiméteres) készülékek adják a darabszámot vizsgálva a forgalom mintegy 46 százalékát – írja a Világgazdaság a GfK Hungária adatai alapján. A 102 centiméteres televíziók további mintegy 22 százalékos részt hasítottak ki a piacból, így az év első kilenc hónapjában itthon értékesített készülékek 68 százaléka ebből a két kategóriából került ki.

  • Megosztom