Működik a digitális stratégia a patinás lapnál

Tavaly az utolsó negyedévben 157 ezerrrel növelte digitális előfizetést vásárló ügyfelei számát a The New York Times. A kiadó ebből a forrásból származó bevétele pedig majdnem a felével nőtt egy év alatt.

Meglehetősen jól sikerült a múlt év a The New York Times Company számára, a híres napilapot is kiadó cég 1,7 milliárd dolláros bevétellel zárta 2017-et, ami 8 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. Az utolsó negyedév még jobban sikerült, az október-decemberi időszakban éves összevetésben 10 százalékos bővülést értek el, a forgalom 484 millió dollár volt.

A társaság pozitív eredményeiben meghatározó szerepet játszott, hogy a jelek szerint kezd működni a digitális stratégia. A The New York Times online felületén havonta néhány cikket ingyen lehet megnézni, ezen felül azonban csak díj fejében lehet hozzájutni a digitális tartalmakhoz. A most nyilvánosságra hozott adatok alapján egyre többen élnek a lehetőséggel, csak az utolsó negyedévben 157 ezerrel nőtt a digitális előfizetést vásárlók száma.

Ez egyben azt is jelenti, hogy az év végén már 2,6 millió, kizárólag digitális előfizetést választó olvasója volt a kiadványnak. A tőlük származó bevétel 2017-ben 340 millió dollár volt, ami az egy évvel korábbihoz képest 46 százalékos bővülést jelentett.

A digitális előfizetési bevétel megugrása is meghatározó szerepet játszott abban, hogy az előfizetésekből származó összeg átlépte az egymilliárd dollárt tavaly, és már a cég forgalmának 60 százaléka ebből a csatornából érkezett.

A hirdetések kapcsán azonban már korántsem ennyire kedvező a helyzet, ebben a szegmensben 4 százalékos csökkenés volt tavaly a cégnél, 559 millió dolláros reklámbevétellel zárták 2017-et. A nyomtatott kiadványokban megjelenő reklámokból 14 százalékkal kevesebb pénz folyt be tavaly, ez a szegmens 320 millió dollárt hozott. A digitális hirdetéseknél viszont 14 százalékos bővülést tapasztaltak.

  • Megosztom