Mobilos fordulat a médiafogyasztásban

Az idén egy átlagos felhasználó 33 napot tölt majd mobilos böngészéssel – derül ki a Zenith friss, a médiafogyasztási szokásokat vizsgáló elemzéséből. A televízió továbbra is a legerősebb platform marad, legalábbis ha a rá szánt időt nézzük.

Az idén naponta átlagosan 130 percet mobilnetezünk, ami azt jelenti, hogy 2015 óta több mint felével nő ez az érték, akkor ugyanis még csak 80 percet szántunk erre – derül ki a Zenith előrejelzéséből. A tanulmány szerint az évente átlagosan 13 százalékos növekedést felmutató mobilnetezés idén már 800 órát vesz el az életünkből, vagy 33 teljes napot. Persze a fejlődés nem áll meg a következő években sem, igaz valamivel lassabban nő majd az erre szánt idő, de 2021-ben már eléri a 930 órát egy átlagos felhasználó esetében.

A Zenith elemzése szerint az okostelefonok és a mobilinternet árának csökkenése játszik szerepet a növekedésben, aminek köszönhetően már nem csak a fejlett, de a feltörekvő piacokon élő fogyasztók médiafogyasztásában is kulcsszerepet játszanak a mobilok. Az idei 27 százalékról 2021-re 31 százalékra nő a mobilinternet részesedése a médiafogyasztásban.

A legtöbb időt azonban továbbra is a tévéképernyők előtt töltik az emberek az 57 országot érintő felmérés szerint. Az idén várhatóan 167 percet, míg 2021-ben 165-öt töltenek majd a nézők egy átlagos napon a tévék előtt.

Az újságokra ugyanakkor egyre kevesebb idő jut, a Zenith tanulmánya szerint a 2014-es napi 17 percről idén már csak 11 percre csökken a naponta magazinok, hírlapok lapozgatásával és olvasával töltött idő. Egyelőre megingathatatlannak tűnik a rádió népszerűsége, hiszen ha kis mértékben is, de nő az erre szánt idő, és a kínaiak növekvő mozizási kedvének köszönhetően a filmszínházakban töltött átlagos idő is nő.

  • Megosztom